به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه‌انجام افزود: تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های ویروسی واگیر گاو، گوسفند و بز است که در صورت بروز و شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد می کند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان، سم و کاهش تولید شیر و گوشت جزو بارزترین علایم بیماری تب برفکی است که رعایت اصول قرنطینه ای - بهداشتی به همراه واکسیناسیون مناسب، نقش مهمی در کنترل بیماری و کاهش خسارات اقتصادی خواهد داشت.
راه انجام با بیان اینکه در مراحل پایانی واکسیناسیون طرح تب برفکی هستیم پیش بینی کرد که تا پایان این طرح بالغ بر 200 هزار راس دام سبک در این شهرستان واکسینه شوند.
وی از دامداران خواست با تیم های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند و از هرگونه جابه جایی و ورود دام جدید به دامداری در مدت اجرای طرح جلوگیری و از ورود دلالان به دامداری خودداری کنند و هرگونه حمل و نقل غیر مجاز را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

** توقیف 9 هزار کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز دامپزشکی در نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: یک دستگاه کامیون حامل 9 هزار کیلوگرم تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی که از مشهد به سمت ایرانشهر تردد می‌‌کرد با همکاری پلیس راه و پست قرنطینه دامپزشکی این شهرستان توقیف شد.
محمد راه انجام افزود: در راستای انجام اقدام بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی و همکاری های فی ما بین نیروی انتظامی این شهرستان تلاش می شود با جابه جایی بدون مجوز بهداشتی فراورده های خام دامی و طیور و دام که به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی، جامعه انسانی و صنعت دام را تهدید می کند مبارزه جدی انجام شود.
وی به همه کامیون هایی که فرآورده های خام دامی را حمل می کنند در خصوص حمل بهداشتی و اخذ مجوز حمل از دامپزشکی استان مبدا هشدار داد و گفت: پرونده محموله یاد شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

** تشدید نظارت بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در طبس
رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: این شبکه نظارت ویژه خود را بر روی مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی با توجه به فرا رسیدن نوروز 96 تشدید کرده است.
دکتر محمد جلال هادیان عنوان کرد: نظارت بر مراکز تولید و بسته بندی فرآورده های خام دامی مهم و پر مصرف توسط کارشناسان این شبکه برابر دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و برای جلوگیری از انتقال بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام به صورت مستمر در حال انجام است.
به گفته وی، با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و پیش بینی ورود گسترده مسافران نوروزی به طبس که در مسیر عبور مسافران شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و بالعکس است شبکه دامپزشکی این شهرستان طبق سالهای گذشته بصورت شبانه روزی و در قالب تیم های مختلف و نامحسوس در طبس و شهرهای تابعه دیهوک و عشق آباد، نظارت خود را تشدید کرده است.
وی افزود: تشدید نظارت بر رستوران های بین راهی، حاشیه حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع)، زیر مجموعه میراث فرهنگی و گردشگردی و سایر، مراکز بسته بندی، مراکز فروش ماهی قرمز، مراکز جمع آوری شیر و پرنده فروشی ها صورت خواهد گرفت و با خاطیان برخورد قاطع خواهد شد.
وی در ادامه از شهروندان و مسافران درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را در کمترین زمان ممکن به شبکه دامپزشکی شهرستان طبس با تماس به شماره تلفن32822650 اطلاع دهند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054* خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.