سید رضا حسینی روز چهارشنبه در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان قاینات گفت : به رغم خشکسالی های منطقه، مردم خراسان جنوبی در کمک به کمیته امداد جزو استان های دارای رتبه برتربود در حالیکه میانگین کمک هر نفر در کشور در این مدت 110 هزار ریال است.
وی تعداد مشترکان صندوق صدقات در استان را 158 هزار مشترک ذکر کرد که در 9 ماهه امسال افزون بر 175 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده است.
حسینی اظهار کرد : 24 هزار حامی برای سه هزار و 500 یتیم در خراسان جنوبی وجود دارد که 70 درصد خیرین استان و بقیه خیرین خارج از استان هستند.
وی با بیان اینکه 9 هزار نفر در سرفصل های مختلف با کمیته امداد امام خمینی استان همکاری دارند، افزود : در برنامه های ابلاغی کشور در باب مشارک های مردمی 102 درصد اجرای برنامه انجام شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت : 32 هزار خانواده تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی در استان هستند که در این ارتباط به هزار و 852 بیمار صعب العلاج و پرهزینه ، 12 هزار دانش آموز و دانشجو خدمات رسانی می شود.
حسینی در خصوص واگذاری کار به مردم هم اظهار کرد : برون سپاری و واگذاری کارها به مردم از سال 1392 با محور مساجد آغاز شد که با ایجاد مراکز نیکوکاری پیگیری می شود.
وی با اشاره به همکاری81 موسسه خیریه با کمیته امداد استان یادآور شد: شفاف سازی عملکرد و ارائه گزارش ، حفظ کرامت نیازمندان و رعایت حدود شرعی در جمع آوری کمک های مردمی باید در اینگونه موسسات رعایت شود.
حجت الاسلام حسین فلسفی رئیس ستاد اجرایی زکات خراسان جنوبی هم با تاکید بر آگاه سازی مردم در پرداخت زکات گفت: مقام معظم رهبری نیز برمحرومیت زدایی تاکید دارند و دولت هم در این زمینه تاکید زیادی دارد و این تاکیدات نشات گرفته از دین و قرآن است .
وی افزود : بیش از پنج هزار اصله درخت در استان در طرح شجره طیبه پلاک گذاری شده است که همه این ها برای محرومیت زدایی استفاده می شود.
فلسفی اظهار کرد : زکاتی که از هر منطقه و روستایی دریافت می شود در همان روستا و در جهت رفع محرومیت زدایی همان منطقه استفاده می شود و روحانیون و علمای ما باید در زمینه دریافت زکات تلاش بیشتری داشته باشند.
*7218*2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.