محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، افزود: باید مرغداری های غیرمجاز شهرستان شناسایی و برای افزایش تولید گوشت سفید به آنها مجوز فعالیت داده شود.
وی خواهان تسریع در صدور مجوز به مرغداریهای بدون مجوز شد و از کارکنان دامپزشکی خواست برای تامین سلامت غذایی مردم مرتب از چنین مرغداری هایی ن بازدید و نظارت کنند.
بشیری زاده اضافه کرد: در صورت نبود نظارت وجود مرغداری های غیر مجاز از نظر شیوع بیماری‌ تهدیدی برای سایر مرغداری های منطقه است .
به گفته وی اقدام درستی نیست، مرغداری های بدون مجوز تخریب شوند، بلکه نیاز است، دامپزشکی نسبت به مدیریت این بنگاه های کوچک اقتصادی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده با اشاره به اینکه در چند سال گذشته 330 باب مرغداری در شهرستان در حال فعالیت بود، اظهار کرد: با تجمیع هم اکنون 280 مرغداری در شهرستان فعال است.
وی افزود: در هر دوره 50 تا 60 مرغداری فعال است و مسئولان همیشه حامی قشر تولید کننده باشند، با آنان به گونه ای برخورد کنند که دلسرد نشوند.
وی با بیان اینکه دامپزشکی با جان و مال مردم سر و کار دارد، افزود: این نهاد حاکمیتی در نظارت بر مواد غذایی نقش مهمی دارد.
وی عنوان کرد: در شهرستان گزارشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دریافت نشد که این نشان از تلاش مجموعه دامپزشکی دارد.
وی از مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی خواست با توجه به مرزی بودن شهرستان تلاش بیشتری برای ارایه خدمات به مردم انجام شود.
شهرستان درمیان 57هزار نفر جمعیت دارد و اسدیه مرکز آن در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.