سید علی اکبر پرویزی، روز چهارشنبه در دیدار مدیران و اعضا هسته گزینش استان با اشاره به سالروز تاسیس هسته گزینش و صدور فرمان تاریخی امام (ره) افزود: مهم ترین کاری که گزینشگران در ارتباط با فرمان امام (ره ) مد نظر داشته باشند این است به دور از نگاه سیاسی، قومی و... رسالت خود را انجام دهند.
وی تاکید کرد که شرایط گزینش در سیستم اداری باید بسته به نوع خدمتی که افراد انجام می دهند، باشد و بر اساس تخصصی که مورد نیاز است افراد گزینش شوند.
وی اظهار کرد: در بررسی صلاحیت افرادی که به هسته های گزینش معرفی می شوند ، این نگاه باشد که گزینش سطوح مدیریتی و حراستی با نیروهای عادی متفاوت باشد.
وی با اشاره به اینکه استخدام، مقطعی است و ممکن است در سالی افراد کمتری و در سال دیگر بیشتر جذب شوند، عنوان کرد: باید سعی شود استخدام در یک روال طبیعی انجام شود، گزینشگران دقت کنند که اظهار نظر نسنجیده در مورد افراد شاید خانواده ای را نابود کند و مسیر زندگی آنها را تغییر دهد.
به گفته وی بر همین اساس گزینشگران طوری رفتار و گزینش کنند که در خلوت مورد سرزنش شخص خود قرار نگیرند و پیش وجدان خود سربلند باشند.
استاندار خراسان جنوبی، بیان کرد: در انتخاب مدیران باید سابقه مدیریتی و توانایی آنها مورد بررسی قرار گیرد و گزینشگران این موضوع را در نظر داشته باشند از افراد گزینش شده در طول خدمت مراقبت کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد، فردی که ابتدا شایسته بود، دیگر نیاز به مراقبت نداشته باشد.
به گفته پرویزی نباید رفتار به گونه ای باشد که مردم از وضعیت عمومی سیستم های اداری احساس رضایت نکنند، اگر این وضعیت به وجود آید هزینه های سرسام آوری را متوجه نظام خواهد کرد.
استاندار خراسان جنوبی چندی قبل در همایش هم اندیشی مدیران، اعضا، رابطان و گزینشگران هسته های گزینش استان در بیرجند گفته بود: در برخی پست ها، فردی 20 الی 30 سال همان رده سازمانی را در اختیار دارد که ادامه چنین شیوه ای اصلا به نفع روند اجرایی جامعه نیست.
وی اضافه کرد: با استفاده از توان نیروهای جوان و با استعداد باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و جلوی سخت گیری ها را گرفت.
وی ادامه داد: برخی از ارکان گزینش، امروزه جواب نمی دهد و باید در این ارتباط فکری کرد و نباید تلقی شود، اگر انسان های خوبی گزینش می شوند همواره خوب خواهند ماند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افرادی که گزینش می شوند در زندگی شخصی شاید مشکلی داشته باشد، گفت: اگر گزینش را بر این اساس جلو ببریم شاید هیچکس از این مرحله عبور نکند پس نباید برای کارهای کوچک سخت گیری کرد.
به گفته وی یک گزینشگر خوب باید در راستای قوانین حرکت کند و اگر بدون توجه به عکس، مذهب، قومیت و گرایش سیاسی، عمل کند آنگاه گزینشی بی طرف انجام داده است.

** پارسال 2 هزار و 500 پرونده گزینش در استان بررسی شد
سرپرست هسته گزینش استانداری خراسان جنوبی، گفت: 2 هزار و 500 پرونده مربوط به گزینش در سال 95 در استان بررسی شد که نسبت به سال های قبل کاهش دارد.
محمود عربی، افزود: علت کاهش پرونده ها کمبود اعتبار و مشکل نبود استخدام است امیدواریم این روند در آینده ای نه چندان دور افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه گزینشگران استان بدون هیچگونه خط و مشی سیاسی، گزینش می کنند، گفت: این روند در همه هسته های گزینش بعد از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) دنبال می شود.
عربی عنوان کرد: در حال حاضر 36 نماینده هیات گزینش کشور در خراسان جنوبی فعالیت دارند و با توجه به فراوانی دستگاه های اجرایی امیدواریم بتوانیم با هماهنگی های لازم این تعداد را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر هسته گزینش هفت دستگاه شامل استانداری،آموزش و پرورش، کمیته امداد ، دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و هسته گزینش قوه قضاییه که در ارتباط با رسالتی که دارند فعال است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.