بازیکن چین به بیمارستان منتقل شد/ کی روش در جشن شرکت نکرد

تمام حاشیه های جدال ایران و چین

استقبال زیاد مردم از تماشای مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و چین، باعث حرکات خطرناک بعضی از آنها در ورزشگاه آزادی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ حاشیه های پیش، حین و پس از بازی تیم های ملی فوتبال ایران و چین به شرح ذیل است:

بعد از به صدادرآمدن سوت پایان دیدار ایران و چین بازیکنان تیم ملی کشورمان دست در دست یکدیگر به سمت هواداران رفتند و شادی خود را با آنهایی که ورزشگاه آزادی را پر کردند، تقسیم کردند.

در این شادی همه بازیکنان تیم ملی حاضر بودند اما کارلوس کی روش در این جشن شرکت نکرد. کی روش بعد از سوت پایان بازی خوشحالی خاص خود را انجام داد و زانو زد و مشت هایش را گره و سپس سریعا زمین بازی را به سمت رختکن ترک کرد.

در جریان نیمه دوم دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین و در موقعیتی که تیم ایران نهایتا اولین گل بازی را به ثمر رساند، زانوی مسعود شجاعی با سر یکی از بازیکنان چین برخورد کرد و مصدومیت شدیدش نهایتا او را از زمین خارج و راهی بیمارستان کرد.

همچنین پس از به ثمر رسیدن گل ظاهرا شیئی از سوی تماشاگران به سمت داخل زمین پرتاب شد که به پشت سر کمک داور بازی برخورد و دقایقی او را نقش بر زمین کرد. اگر واقعیت این اقدام همین باشد، گزارش داوران مسابقه می تواند محرومیت هایی را برای تماشاگران تیم ملی در پی داشته باشد.

مسابقه از ساعت 16:30 آغاز شد و ظرفیت ورزشگاه آزادی بیش از حد استاندارد تکمیل شده تا جایی که برخی تماشاگران در اقدامی خطرناک روی پایه های پرژکتورها، تابلوها و ... نشسته اند. همچنین حدود 20 تا 30 هزار نفر هم نتوانستند وارد استادیوم شوند و پشت دربهای استادیوم و خیابان های منتهی به ورزشگاه ازدحام کرده اند.

به دلیل حضور مسئولان رده بالای ایران در ورزشگاه، اطراف جایگاه VVIP تدابیر امنیتی ویژه‌ای برقرار شده بود و حتی در ابتدا از ورود ناظر ویژه AFC به جایگاه هم ممانعت به عمل آمد در ادامه و بعد از این که مسئولان از سمت ناظر AFC مطلع شدند او را با احترام به جایگاه راه دادند.

کی‌روش  با حرکات مختلف و به خصوص خود در کنار زمین سعی در منتقل کردن صحبت ها و تدابیر خود به بازیکنان داشت.

از دقیقه ٢٥ بازی، بازیکنان ذخیره چین برای گرم کردن بدن‌های خود پشت دروازه تیم خودی رفتند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران اواسط نیمه اول، با عصبانیت دستورات تاکتیکی را به بازیکنان ایران منتقل می‌کرد. از طرفی لیپی با آرامش در حال‌  نظاره بازی بود.

نخستین کارت زرد این بازی به دلیل خطای هند به سعید عزت اللهی رسید. در حالی که هافبک دفاعی ایران روی ضربه کرنر سعی در گلزنی با استفاده از دستش داشت کارت زرد گرفت.

مارچلو لیپی نیز بعد از پیاده شدن از اتوبوس در گفت‌وگو با دوربین AFC گفت: بازی خوبی از دو تیم خواهیم دید و تماشاگران از حضور در ورزشگاه لذت می‌برند. مطمئن باشید برای ایران سورپرایز خواهیم داشت.

پزشکان و مسؤولان کنترل دوپینگ AFC در ورزشگاه آزادی حضور دارند که دکتر هراتیان نیز در جمع آنها دیده می‌شود.

تماشاگران چینی به شدت مشغول تشویق هستند که موجب شد هواداران ایرانی به حرکت آنها واکنش نشان دهند.

علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری و رشید مظاهری پس از ورود به زمین مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

ظرفیت استادیوم تکمیل شده و بسیاری از تماشاگران پشت درب‌ها مانده‌اند.

کارلوس‌ کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به محض ورود به ورزشگاه ‌آزادی با شبکه تلویزیونی AFC مصاحبه کرد و گفت: این جو فوق‌العاده می‌تواند به پیروزی ایران برابر چین کمک کند.

هواداران تیم ملی چین هم قسمت های مربوط به خودشان را کامل کرده‌اند و دیگر ظرفیت خالی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد.

البته هنوز هم خیابان‌های منتهی به ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت و خودروهایی است که قصد ورود به ورزشگاه را دارند. 

همچنین مسعود سلطانی فر - وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج - رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت و ... نیز در ورزشگاه حضور دارند.

به گزارش جی پلاس؛ در فاصله دو ساعت به شروع بازی تیم‌های ایران و چین در هفته هفتم مرحله مقدماتی جام جهانی، هواداران هر دو تیم همچنان وارد ورزشگاه آزادی می‌شوند که درب غربی این استادیوم مملو از جمعیت است.

تماشاگران ایران و چین در لحظه ورود به ورزشگاه با یکدیگر برخورد دوستانه‌ای داشتند و با هم عکس یادگاری گرفتند.

*حدود 30 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند.این در حالی است که جمعیت همچنان در حال ورود به ورزشگاه است.

* حدود 100 هوادار ملوان انزلی از شهر انزلی هم به ورزشگاه آمدند.

* حدود 100 هوادار چینی هم جلوی درب بودند که با مساعدت مسئولان ورزشگاه به داخل راهنمایی شدند.

همچنین مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی با ترافیک سنگین مواجه شده و مسئولان کننرل راهور تلاش زیادی برای سهولت در تردد هواداران انجام می‌دهند. 

پیش از این شنیده شد که برخی از مسئولان رده بالای کشور هم در هنگام برگزاری بازی در ورزشگاه حاضر می‌شوند.

کاروان تیم ملی ایران به سمت ورزشگاه آزادی حرکت و به ورزشگاه رسید. نکته قابل توجه این بود که ملی پوشان نخستین سفر رسمی خود با اتوبوس شخصی را به استادیوم آزادی تجربه کردند. ملی پوشان توسط اسکورت پلیس خود را به ورزشگاه آزادی می رسانند.

 

دیدار ایران وچین ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید