گزارش جی پلاس

با بهترین قابلیت ها و ویژگی ها نوکیا 6 آشنا شوید

هرچند این نوکیا آن نوکیایی که می شناختیم نیست اما این برند هنوز هم یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین برند های سازنده موبایل در سرتاسر جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حالا تولید کننده ها و سیاست نوکیای جدید عوض شده اما باید دید محصولات آن خواهند توانست مثل گذشته علاقه مندان را به خود جلب کنند؟

نوکیا چند روز پیش نخستین اسماتر فون خود پس از سال ها را تحت نام نوکیا 6 معرفی کرده است و در ادامه سال 2017 هم احتمالا چند محصول مختلف معرفی خواهد کرد. هرچند نوکیا 6 آن غول بی شاخ و دمی نیست که انتظار می رفت اما باز هم نسبت به قیمتش قابلیت های خوبی را ارائه داده است.

در این گزارش قصد داریم بهترین قابلیت های نوکیا 6 را بررسی کنیم. با جی پلاس همراه باشید.

  • رم 4!

نوکیا 6 یک رم 4 گیگابایتی دارد که برای یک میان رده زیاد و عجیب است! برای مثال نوکیا 6 به عنوان یک میان رده به اندازه گوشی های پیکسل گوگل و پرچمدارهای سامسونگ و الجی رم دارد! این ویژگی قابل تعمل است اما ویژگی بهتر در ادامه متن است.

  • ارتقای حافظه داخلی با استفاده از میکرو اس دی

نوکیا 6 حدود 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که البته بخشی از آن هم به نرم افزار و سیستم عامل اندرویدی اختصاص دارد و در نهایت میزان کمی برای استفاده کاربر باقی می ماند. اگر فکر می کنید این میزان برای تان کافی نیست می توانید حافظه داخلی تا حد 256 گیگابایت به آن بیفزایید تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. این ویژگی هم برای یک میان رده بسیار چشمگیر است و طرفدارهای زیادی خواهد داشت.

  • دوربین قوی

نوکیا 6 به یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز است که فلش دوگانه ال ای دی هم دارد و دوربین جلو آن هم 8 مگاپیکسل است. هرچند بالا بودن پیکسل دلیلی برای کیفیت بالای محصول نیست اما می توان با اطمینان گفت دوربین نوکیا 6 که یک میان رده است از بسیاری از پرچمدارهای فعلی بازار هم عملکرد بهتری دارد! برای مثال آیفون 7 و 7 پلاس یا پرچمدارهای پیکسلی گوگل و گلکسی اس 7 و اس 7 اج دوربین های اصلی 12 مگاپیکسلی دارند. این در حالی است که نوکیا همیشه در زمینه دوربین اسمارت فون هایش زبان زد بود و بسیاری از قابلیت های جدید در دوربین موبایل را در سال های دور نوکیا معرفی کرده بود و انتظار می رود که حالا هم در همان مسیر گام بردارد.

اندازه پیکسل های این دوربین 1 میکرون است و از جمله قابلیت های آن  می توان به فوکوس خودکار (تشخیص چهره و لیزر)، فوکوس دستی، تایمر، زوم دیجیتال، کنترل ISO، تنظیمات بالانس سفید، حالت پاناروما، حالت Burst و حالت HDR اشاره کرد. این دوربین می تواند با کیفیت اچ دی هم فیلمبرداری کند. دوربین سلفی که 8 مگاپیکسل است اما توانایی های خاصی ندارد.

  • اسپیکرهای استریو

هنوز هم نمی دانیم چرا اسپیکرهای استریو با این همه خوبی در پرچمدارها به یک پای ثابت تبدیل نشده اند و امیدواریم بالاخره یک کمپانی جواب این سوال را بدهد! حالا می بینیم که در میان رده نوکیا از اسپیکرهای استریو با صدای Dolby Atmos استفاده شده است. بدون شک گوش دادن به موسیقی از اسپیکرهای قوی و استریوی نوکیا 6 لذت بخش خواهد بود!

  • اندروید 7 نوقا!

نوکیا 6 که یک میان رده است از همان ابتدا به اندروید 7 مجهز است و این ویژگی بسیار مهم است. نوکیا اعلام کرده به زودی بروزرسانی های بیشتر را هم برای این محصول عرضه خواهد کرد.

  • قیمت مناسب!

قیمت این اسمارت فون میان رده حدود 250 دلار اعلام شده است. این در حالی است که میان رده های قوی معمولا حدود 400 دلار قیمت دارند همچون اچ تی سی یو پلی که چند روز پیش معرفی شد و 450 دلار قیمت گذاری شده است! نوکیا 6 که در برخی ویژگی ها حتی به پرچمدارها نزدیک است اما به اندازه یک میان رده ضعیف قیمت دارد. البته این گوشی فعلا در بازار چین عرضه می شود و به این زودی ها وارد کشورمان نمی شود اما قیمت آن تقریبا حدود یک میلیون تومان خواهد بود پس چرا نباید منتظر آن ماند؟!

سایر ویژگی های این گوشی:

نوکیا 6 به نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1080 در 1920 پیکسل در کنار تراشه متوسط کوالکام اسنپدراگون 430 که فرکانس آن 1400 مگاهرتز است مجهز است. این گوشی یک باتری 3000 میلی آمپری دارد که حتما نیازهای تان را برآورده می کنددو اسکنر اثر انگشت هم دارد. ابعاد نوکیا 6 هم 154 در 75.8 در 8.4 میلی متر است که خبر از ابعاد کم اما ضخامت زیاد دارد. وزن هم چندان عالی نیست: 169 گرم. بدنه این اسمارت فون از جنس آلومینیوم است و تنها در یک رنگ مشکی عرضه می شود. تراکم پیکسلی اسکرین 5.5 اینچی اش هم 401 پیکسل بر اینچ است که راضی کننده است. جنس اسکرین IPS LCD بوده و نسبت آن به بدنه 71 درصد است که بد به نظر نمی آید. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می کند.

برگرفته از phonearena

 

دیدگاه تان را بنویسید