برخی منابع اعلام کردند که کارکنان تأسیسات هسته ای کره شمالی در حرکتی غیرعادی والیبال بازی می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی کارشناسان  گفتند که تحرکاتی غیرعادی در تأسیسات هسته ای کره شمالی برای انجام آزمایش های هسته ای کره شمالی ملاحظه کردند به طوری که مشاهده کردند که کارکنان در این تأسیسات والیبال بازی می کنند.

پایگاه الکترونیکی « 38 نورث»متخصص در زمینه کره شمالی که مقر آن در واشنگتن است اعلام کرد که تصاویر ماهواره ای که روز یکشنبه گرفته شده است نشان می دهد که افرادی در پادگان های حفاظت و در دو مرکز دیگر در تأسیسات آزمایش های هسته ای «بونگیی-ری» در حال بازی والیبال هستند.

«جوزف بیرمودیز»کارشاس در امور کره شمالی و تحلیلگر در پایگاه اینترنتی 38 نورث گفت که «گمان بر این است که این تأسیسات در وضعیت آماده باش قرار گیرد».

وی افزود که « همچنین گمان بر این است که کارکنان تأسیسات هسته ای در حالی والیبال بازی می کنند که کره شمالی ها می دانند که ما آنها را زیر نظر گرفته ایم و این مساله را اطلاع رسانی می کنیم. آنها یا اینکه می خواهند به ما پیام بدهند که تأسیسات را در حالت آماده باش قرار داده اند یا اینکه می خواهند ما را فریب بدهند».

پایگاه اینترنتی 38 نورث هتفه پیش نوشت که تأسیسات بونگیی-ری «آماده» انجام آزمایش هسته ای ششم کره شمالی جه بسا همزمان با جشن های شنبه گذشته است  که به مناسبت زادروز «کیم ایل سونگ» موسس کره شمالی برگزار شد.

اما این آزمایش تا الان انجام نشده است با وجود اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تلاش کرد که یک آزمایش موشکی در روز یکشنبه انجام دهد که پنتاگون اعلام کرد که این موشک بلافاصله پس از شلیک منفجر شده است.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی همچنین نوشت که احتمالا تصاویر ماهواره ای را امروز  منتشر می کند.

بنابر این گزارش، تأسیسات هسته ای بونگیی-ری در منطقه کوهستانی در شمال شرق کره شمالی واقع شده است و عبارت از مجتمعی از تونل ها و زیرساخت های اختصاص یافته برای انجام آزمایش های هسته ای است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.