‌رئیس دفتر رئیس جمهور از افزایش درجه مقاومت اقتصاد ایران خبر داد.

‌به گزارش جماران، محمد نهاوندیان در جشن تپش شهرداری ساری با اشاره به اینکه اقدامات دولت در زندگی اقشار کم در آمد بیشترین ثمر دهی را داشته است، افزود:  کاهش اتکا به واردات در بخش کشاورزی علامت توفیق در اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه  62 سال پس از دوره مرحوم مصدق تراز تجاری کشور هرگز مثبت نشده بود، اما در سال 94 و 95 توانستیم به نقطه ای برسیم که درجه مقاومت این کشور افزایش یافته است، عنوان کرد:بدخواهان ایران کمتر در مخیله خود ضربه زدن به اقتصاد را تصور کنند، وقتی می بینند ایران با تکیه بر توان خود مشکلات را از این بین برده است و طی دو - سه سال رشد مثبت به بیش از هشت درصد رسیده است.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه  درجه مقاومت در برابر صدمه های بیرونی در کشور از بین رفته است، افزود: امروز ایران با عزت با دنیا سخن می گوید اما عزت را در کنار حکمت و مصلحت تعریف می کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به اینکه مازندرانی ها قدر سرزمین خود را بدانید زیرا مازندران و طبرستان مهد شیعیان واقعی علی ابن ابی طالب بوده و خواهد بود، اظهار کرد: یکی از بهترین مکان هایی که جشن میلاد علی(ع) را می توان گرفت دیار علویان و مازندران است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های سفر رئیس جمهور در مازندران افزود: در دو سه سال اخیر به عهدهایی که با مردم بسته وفا کردیم و امروز افتتاح این پروژه ها نشانه همین است زیرا بسیاری از پروژه ها به بهره برداری رسیده و برخی نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

نهاوندیان عنوان کرد: مازندران با ترکیب جمعیتی متناسب دارای استعدادهای فراوانی است، اما متاسفانه این استعدادها به فعلیت نرسیده است؛ تلاش های خوبی در مازندران صورت گرفته که یکی از این تلاش ها متصل کردن مازندران به استان های دیگر کشور از طریق توجه به محورهای اصلی استان است.

وی یادآور شد: این دولت  تلاش دارد که زمینه لازم برای شکوفایی استعدادهای مازندران تدارک دیده شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.