از آنجا که تمامی اعضای محترم فقهای شورای نگهبان دهه ها است بنده را از نزدیک می شناسند و از آنجا که هیچ اطلاع رسمی در مورد علت این امر به اینجانب داده نشده ، توقع عمومی این است که ضمن توضیح مبنای قانونی این موضوع، نسبت به اصلاح آن اقدام مقتضی مبذول شود تا اذهان عمومی گرفتار تشویش نگردد و انتخابات هفتم اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران باشد.

آیت الله هادوی تهرانی پس از اطلاع از حذف نام خود ازفهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان به فقهای شواری نگهبان نامه نوشت.

به گزارش جماران به نقل از شفقنا، متن نامه این استاد عالی حوزه علمیه قم بدین شرح است:

باسمه تعالی
حضور فقهای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (دامت توفیقاتهم)
با سلام و احترام و شادباش فرخنده عید پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی
به استحضار می رساند، در تاریخ شش بهمن ماه سال جاری نام اینجانب - مانند ۱۷ سال گذشته - در زمره کاندیداهای احراز صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری اعلام شد و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه برنامه تبلیغاتی اینجانب توسط سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه گردد.
در روز ۲۱ بهمن ماه که نماینده محترم شورای نگهبان برای حضور در قرعه کشی ساعات پخش برنامه‌های تبلیغات کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در محل صدا و سیما حاضر شده بود، مطلع گردید که نام اینجانب در لیست نهایی نیست!
این حادثه بی نظیر که تا حال در جمهوری اسلامی رخ نداده بود که کاندیدای مجلس خبرگان رهبری پس از احراز صلاحیت در همان دوره مورد تجدید نظر قرار بگیرد، موجب بهت و ناباوری مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران، مراجع معظم تقلید، نمایندگان مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم و فضای عمومی مردم دین مدار ایران اسلامی گردید.

از سوی دیگر، فرصت ارایه تفاسیر خلاف واقع را برای رسانه‌های مزدور بیگانه فراهم نموده است.
با این وصف، از آنجا که تمامی اعضای محترم فقهای شورای نگهبان دهه ها است بنده را از نزدیک می شناسند و از آنجا که هیچ اطلاع رسمی در مورد علت این امر به اینجانب داده نشده ، توقع عمومی این است که ضمن توضیح مبنای قانونی این موضوع، نسبت به اصلاح آن اقدام مقتضی مبذول شود تا اذهان عمومی گرفتار تشویش نگردد و انتخابات هفتم اسفند برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران باشد.
پیشایش از اظهار لطف حضرات سپاسگزاری می نمایم.

مهدی هادوی تهرانی -قم آشیانه آل محمد صلی الله علیه و آله -۲۲ بهمن ۱۳۹۴
۲ جمادی الاول ۱۴۳۷

لازم به ذکر است آیت الله هادوی تهرانی درحالی رد صلاحیت شد که زمانی برای اعتراض نداشت و نامه فوق را در روز بیست ودوم بهمن ماه خطاب به همه فقهای شورای نگهبان و دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری وشورای نگهبان ارسال کرده است ولی تاکنون درباره این نوع رد صلاحیت هیچ پاسخی از سوی شورای نگهبان با ایشان داده نشده است.

حضرت آیت الله هادوی تهرانی کیست؟

آیت الله مهدی هادوی مقدم مشهور به (هادوی تهرانی)، ۵۴ ساله، با ۴۵ سال سابقه در انقلاب، زندانی انفرادی کمیته ضد خرابکاری در ۱۴ سالگی، شاگرد اول دبیرستان خوارزمی با رتبه ممتاز کنکور، وارد رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف شد. در شانزده سالگی، مدرک تافل زبان انگلیسی را از دانشگاه پرینستون دریافت و بعدها بر زبان عربی مسلط و با زبان فرانسه و آلمانی آشنا گردید.
آیت الله هادوی تهرانی تحصیلات رسمی حوزوی را از سال پنجاه و نه در قم آغاز و دوره سطح را در مدت پنج سال با امتیاز عالی به پایان رساند و به تحصیل عالی ترین سطح تحصیلات حوزوی - یعنی خارج فقه و اصول - پرداخت. در دوران تحصیل، از اساتید بزرگی هم چون آیات عظام شیخ جواد تبریزی، وحید خراسانی، بهجت، مکارم شیرازی، میرزا هاشم آملی، سبحانی، سید کاظم حائری، انصاری شیرازی، حسن زاده آملی، مصباح یزدی و جوادی آملی بهره جست و از ابتدای حضور خود در قم، با سالک واصل حضرت آیت الله بهاء الدینی، مراوده و ارتباط مستمر داشت.
وی نزدیک بیست و پنج سال است که به تدریس عالی ترین سطح علوم حوزوی یعنی درس خارج، مشغول بوده و هم اینک چند سالی است که به استفتائات مسلمانان در سرتاسر جهان پاسخ می دهد و مرجع جوان حوزه محسوب می شود.
آیت الله هادوی تهرانی از موسسین رشته کارشناسی ارشد فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، رئیس سابق گروه فقه و حقوق شورای بررسی متون علوم انسانی وزارت علوم و رئیس سابق هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری است. او سالها عضو کمیته فقهی سازمان بورس و کمیته مشورتی بانک مرکزی بوده و اولین پاسخگوی مسائل اسلامی در فضای مجازی است. در حال حاضر سایت اسلام کوئست (islamquest.net) با دو و نیم میلیون مراجعه در ماه و۱۶ زبان، زیر نظر وی به پاسخ گویی به پرسش های مختلف در حوزه دین به شانزده زبان زنده دنیا مشغول است.
وی دارای بیش از صد کتاب و صدها مقاله به زبان های مختلف در موضوعات گوناگون است که تا کنون بیش از بیست عنوان از کتاب های ایشان منتشر شده است.
آیت الله هادوی تهرانی ضمن ارتباط و حضور در مراکز دینی، علمی و سیاسی کشورهای مختلف جهان، در تأسیس مراکز فرهنگی اسلامی از جمله انجمن اهل بیت علیهم السلام در سوئیس، انجمن محمدیه در تایلند، مرکز اسلامی هلند و از موسسان و عضو شورای جهانی رهبران دینی (WCRL) در آمریکا بوده و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در ایران، و جنبش جهانی معتدلین در مالزی است و در اجلاس بین المللی داووس سوئیس مشارکت داشته است. و تنها عضو شیعی و ایرانى کمیته جهانى گفتگوى اسلام و غرب(C-100) می باشد.

همچنین حضرت آیت الله العظمى سبحانی پس از رد صلاحیت این کاندیدای خبرگان خطاب به آیت الله هادوى تهرانى گفت :شما شخصیت علمى کم نظیر و وزنه سنگینی در حوزه هستید و امید ما براى آینده اسلام می باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.