متاسفانه صدا و سیما در جایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می کند و به وظیفه ملی خود در قبال دولت توجهی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار جماران در مورد عملکرد صدا و سیما در انعکاس اخبار دولت و رئیس جمهور با بیان این مطلب افزود: صدا و سیما باید در انعکاس نظرات و فعالیت های دولت و پوشش خبری سخنرانی ها و سفرهای رئیس جمهور کوتاهی نکند.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: متاسفانه صدا و سیما در جایگاه رسانه اپوزیسیون نسبت به دولت عمل می کند. این در حالی است که جایگاه رسانه ملی، جایگاه یک رسانه اپوزیسیون نیست. اصولاً صدا و سیما باید حامی رئیس جمهور باشد و در عین حال نظرات مردم را در رابطه با دولت منعکس کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: دولت نسبت به رفتار صدا و سیما در قبال دولت نقدهای جدی دارد. شخص رئیس جمهور و ارکان دولت هم منتقد رفتارها و عملکرد صدا و سیما در قبال دولت هستند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر شبکه های سراسری در استانها هم، صدا و سیما عملکرد مناسبی در قبال دولت و سفرهای استانی رئیس جمهور ندارد. در سفر رئیس جمهور به استان ایلام همراه ایشان بودم. اصولا در آن روز مهمترین خبر استان ایلام سفر رئیس جمهور و تعداد زیادی از اعضای هیات دولت به ایلام بود. ولی وقتی تلویزیون استان ایلام را می دیدم متوجه شدم که به طور عجیبی به مسائل فرعی و طنزآلود می پردازند و سفر دکتر روحانی و هیات دولت را پوشش مناسب نمی دهند طوری که انگار هیچ اتفاقی در این استان روی نداده است.

یونسی ادامه داد: خبر سفر هیات دولت به این استان علاوه بر مقیاس استانی در سطح ملی نیز خبر مهمی محسوب می شد که متاسفانه با بی تفاوتی صدا و سیمای ایلام مواجه شده بود. متاسفانه صدا و سیما به وظیفه ملی خودش در قبال دولت عمل نمی کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در مورد برنامه های تبلیغی انصراف از یارانه ها گفت: عملکرد صدا و سیما در موضوع انصراف از یارانه ها کاملا جهت دار بود. اینها وقتی دلشان می خواهد فضا را چنان آماده می کنند که جامعه با تمام وجود پای کار می آید و وقتی هم که مایل به همراهی با موضوعی نیستند طوری عمل می کنند که باعث واکنش منفی مردم می شوند. یکی از مواردی صدا و سیما عملکرد مناسب ملی نداشت، موضوع انصراف از یارانه ها بود.

علی یونسی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار جماران و در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی حل معضل نیروهای خودسر در به هم زدن مراسم ها و سخنرانی ها اظهار داشت: قبل از اینکه نقدی بر سایرین داشته باشیم یادآوری می کنم که دولت مسوول برقراری امنیت در کشور است و در سطح استان ها، استانداری ها و فرمانداری ها باید در برقراری امنیت در برابر نیروهای خودسر درست عمل کنند.

وی در پایان گفت: اگر اراده جدی در برخورد با گروه های خودسر وجود داشته باشد این مساله می تواند با همکاری وزارت اطلاعات، وزارت کشور و نیروی انتظامی و برخورد قاطع دولت کاملا حل شود و دیگر با این اتفاقات که گروهی خودسر سخنرانی کسی را بر هم بزنند و ایجاد نا امنی کنند، مواجه نشویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.