حجت الاسلام علیرضا حسنی در خطبه های این هفته نماز جمعه میبد در ارتباط با جایگاه فقر و غنا از نظر اسلام ، افزود : اگر کسی بخواهد کار کند و آمادگی دارد اما به خاطر مریضی و کهولت سن نمی تواند ، و حداقلی هم برای گذران زندگی ندارد، در جامعه فقیر و گرسنه محسوب می شود.
وی اضافه کرد: این امر مذموم است، زیرا در این صورت فقر ، فرد را به ارتکاب گناه و ناهنجاری ها نظیر تصاحب اموال و تعرض به حقوق مردم و کفرگویی وادار می کند.
وی عنوان کرد : فقر ممدوح آن است، انسان در زندگی به اندازه کفاف داشته باشد و بتواند زندگی اش را در جامعه آبرومندانه اداره کند و محتاج دیگران نباشد.
خطیب موقت نماز جمعه میبد همچنین به روایتی از حضرت محمد (ص) در ستایش فقر ممدوح اشاره کرد که پیامبر (ص)می فرماید؛ خوشا به حال انسانی که مسلمان باشد و زندگی اش به اندازه کفاف اداره شود.
حجت الاسلام حسنی در بخشی از خطبه های نماز جمعه بیان کرد : آنچه به درد می خورد و گره گشاست ، رعایت تقوای الهی به معنای دقیق کلمه است ، اگر انسانی بخواهد دیندار بماند و دیندار هم از دنیا برود ، باید پایبند تقوا تا آخرین لحظات عمرش باشد.
وی در ادامه هفته بسیج و فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج مستضعفین را به عموم مردم و بسیجیان تبریک گفت و افزود : نیاز اول جامعه این است که باید بسیج و فرهنگ بسیجی برای جامعه و نسل جوان ما تفهیم شود .
وی گفت : مردم و مسئولان نظام باید بدانند، اگر بخواهند مشکلات ملت حل شود و وضع اقتصاد مردم بهتر شود ، راهی جز این وجود ندارد که تفکر بسیجی در همه نهادها و کارها طنین انداز شود.
6197/ 2047 خبرنگار: فلاح ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.