حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه نماز جمعه امروز اردکان افزود: نباید به سادگی از کنار این مسائل گذشت، گاها مردم تقاضا می کنند خلاف قانون عمل شود، همه باید دست به دست هم دهند تا قوانین برای همه اجرا شود و مردم عدالت را ببینند .
وی بیان اینکه کسی نمی تواند مدعی شود در منطقه آنها حادثه ای رخ نخواهد داد ، تصریح کرد : بعد از وقوع حادثه باید سرعت عمل به خرج داد و با دقت ، تلاش در نجات آسیب دیدگان و محرومان ؛ کمک رسانی سریع به حادثه دیدگان باید در اولویت کار قرار گیرد.
خطیب جمعه اردکان تاکید کرد: انصافا کسانی برای بازدید به مناطق زلزله زده غرب کشور رفتند، اظهار کردند، اعضای جمعیت هلال احمر ، نیروهای ارتش ،سپاه ، بسیجیان در همان ساعت اولیه این کار را به خوبی انجام دادند و تلفات و آسیب های حادثه زلزله کم شد الان وقت اهدای کمک های مردمی است، هرچند این حادثه تلخ بود اما جلوه ای از هم دردی و همدلی مردم را نشان داد.
شاکر اظهار کرد : در این حادثه نمونه ای از اتحاد و انسجام و همدلی مردم در عصر دفاع مقدس دیده می شد، این همدلی و همدردی ادامه پیدا کند، کمیته امداد آمادگی جمع آوری کمک ها را دارد و قرار شد100 واحد مسکونی کمیته امداد استان یزد احداث کند، این کار باید هر چه زودتر انجام شود .
امام جمعه اردکان پیروزی عظیم امت اسلام با محور جبهه مقاومت در سرنگونی داعش را تبریک گفت و یادآور شد: انصافا جای شکر و سپاس دارد که پیروزی بر داعش تنها پیروزی داعش و یک فرقه گمراه و رو سیاه نبود بلکه پیروزی بر استکبار بود .
خطیب جمعه اردکان تاکید کرد : این موفقیت پیروزی بر تفکری بود که می خواستند اسلامی را ترویج کند که در دنیا کسی جذبش نمی شد و جاذبه ای نداشت بلکه درست بر خلاف تعالیم آسمانی قران و اهل بیت بود.
وی ادامه داد: جای شکر دارد، همه ما و مسولان باید سپاسگزار کسانی باشیم، که در این پیروزی نقش اصلی را داشتند، مدافعان حرم و یاد شهدا مدافع حرم را گرامی می داشتند و به آنها دست مریزاد می گوییم .
خطیب جمعه اردکان اظهار کرد: به همه کسانی که در این راه زحمت کشیدند و متحمل جهاد سخت با داعش شدند و افرادی هم از اردکان به سوریه رفتند و با داعش روبه رو شدند، همه قضاوت کردند که جنگیدن با نظامیان عراقی متفاوتر از داعش بوده است .
شاکر گفت : داعشی ها آدم های معمولی نبودند و کار بسیار بزرگی بود شکست آنها و به فرموده مقام معظم رهبری توده سرطانی بزرگی عالم اسلام و خاور میانه را گرفته بود که با همت بالای جهادگران و جوانان عزیز ، رزمندگان ، مدافعان حرم این توده سرطانی دفع شد و داعش شکست خورد .
وی بیان کرد : پیامی که سردار سلیمانی برای مقام معظم رهبری ارسال کردند، بیش از 6 هزار جوان فریب خورده به نیت دفاع از اسلام مواد منفجر به خود بستند و در مساجد ، بیمارستان ها و بازارها ، محل تجمع مردم به قصد خدمت به اسلام خود را منفجر کردند.
وی عنوان کرد: آنها ده ها هزار نفر مسلمان زن و مرد و کودک را همراه با خود به خاک و خون کشیدند، آنها تحت تاثیر فتوای برخی مفتی ها قرار گرفتند و این کار را کردند.
شاکر ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اشاره کردند این فاجعه است که مفتی بنشیند آن طرف دنیا فتوا بدهد، جهاد با صهیونیست ها حرام است اما فتوا بدهد، جوانی را تحریک کند که مواد منفجر به خود ببندد و مسلمانان را به خاک و خون بکشد پیکر عالم اسلام اینگونه زخم خورده است .
خطیب جمعه اردکان افزود : همه ما وظیفه داریم روشن و آگاه باشیم ،وحدت را حفظ کنیم و هرجا می بینیم شیعه و سنی را می خواهند به جان هم بیندازند، بدانید در آخرش همین فتنه ها به وجود می آید امروز فتنه داعش دفع شد، فتنه ای که استکبار پشت آن بود.
وی اضافه کرد: آمار دوم این است که 135 کشور از داعش حمایت کردند نه فقط با زبان بلکه با پول و اسلحه ، رسانه ها و تبلیغات که در صدر این کشورها امریکا ؛ اسرائیل ، انگلیس ، فرانسه و بعضی از کشورهای دیگر بودند .
شاکر بیان کرد : اگر کاری نکردند یعنی نتوانستند و از نظر تجهیزات نظامی هر کمکی خواستند این کشورها از نظر پول، رسانه و تبلیغات چیزی برای آنها کم نگذاشتند و همه جانبه از داعش حمایت کردند اما پس از 6سال توسط جبهه مقاومت در منطقه که محدود می شود به عراق ؛ سوریه ؛ لبنان و ایران شکست خوردند یعنی تمام دنیا حریف جبهه مقاومت نشدند .
امام جمعه اردکان گفت : به فرموده مقام معظم رهبری این جبهه مقاومت هرچه زودتر اسرائیل را از میان بردارد که آرمان فلسطین و نجات کشور فلسطین در صدر مسائل منطقه قرار دارد.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند معجزه این بود که جوانان دفاع مقدس را ندیدند و امروز این جوانان آمدند به میدان و در عرصه انقلاب و کشورهای منطقه در ایران که همان بسیج خودمان از او حمایت شد .
امام جمعه اردکان با بیان اینکه تفکر بسیجی یعنی هر جا این انقلاب به ما نیاز دارد حاضر باشیم و در حد توان کاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم ، افزود: بعضی از افراد که زخم زبان می زنند و بسیج را زیر سئوال می برند باید در مقابل اینها موضع گرفت و باعث تقویت این جبهه شد .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.