حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز یکشنبه در مراسم سوگواری حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) افزود: برگزاری مجالس عزاداری و سوگواری ائمه اطهار باید روح دینداری و همدلی را در جامعه و بین مردم گسترش داد.
وی ادامه داد: ماه های محرم و صفر فرصت مناسبی است که مردم مومن و ولایتمدار با برگزاری مجالس مختلف وعظ ،خطابه و سوگواری اوج دلبستگی خود را به امامان معصوم (ع) و به خصوص شهدای مظلوم دهم محرم سال 61قمری کربلا نشان دادند.
امام جمعه مهریز با تسلیت شهادت امام رضا (ع) تصریح کرد: عصر امامت این امام همام دوران بسیار سختی بود که با ایستادگی از فرصت های به دست آمده برای بیان معارف الهی استفاده کردند.
محی الدینی خاطر نشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری پیام زندگی نورانی امام رضا (ع) در اصل یک مبارزه دائمی خستگی ناپذیر با دشمنان اسلام و مسلمیان بود.
امام جمعه مهریز گفت: از کارهایی که امام رضا (ع) انجام داد، این بود که ولایت عهدی مامون را نپذیرفت چون مامون می خواست خودش را پشت قداست آن حضرت مخفی کند.
محی الدینی یادآور شد: باید زندگی سراسر درس آموز ائمه اطهار و امام رضا (ع) و درس های مکتب عاشورا همواره سرلوحه زندگی قرار گیرد چون موجب خیر دنیا و آخرت است.
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) امروز با حضور اقشار مختلف مردم در دفتر امام جمعه شهرستان مهریز برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.