محمدعلی حاتمی زاده، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: امسال 22 هزار و 467 تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به ارزش 290میلیارد ریال خریداری و به مراکز مورد نظر تحویل شد.
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی خرید این محصول راهبردی اظهار کرد: این میزان گندم از 13مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی خریداری شده است.
وی با بیان اینکه امسال بیشترین گندم از شهرستان های ابرکوه و خاتم خریداری شد، یادآور شد: از مجموع گندم خریداری شده ،15هزار و 720 تن آن مربوط به ابرکوه است که برای چهارمین سال متوالی این شهرستان رتبه نخست خرید گندم استان را کسب کرد.
حاتمی زاده سطح زیرکشت مزارع گندم استان یزد را 11هزار و 200 هکتار ذکر کرد و افزود: با برداشت سه هزار و 700 کیلوگرم تا چهار هزار کیلوگرم محصول در هر هکتار در مجموع بیش از 41 هزارتن گندم در استان تولید شده است.
این کارشناس ارشد سازمان کشاورزی استان تاکید کرد: از 118هزار هکتار اراضی حاصلخیز که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت گیاهان زراعی است که از این میزان 523 هزارتن محصولات تولید می شود.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.