به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدعلی فلاح تفتی به مناسبت روز وقف در جمع خبرنگاران افزود: یک قطعه زمین به انضمام 14 درخت گردو در روستای دره زرشک، وقف بر مسجد خضراء این روستا جهت هزینه های جاری آن شده است.
وی به اجرای طرح معتمد محوری در شهرستان تفت برای اولین بار اشاره کرد و افزود: خدا را شاکریم که این طرح در کشور جواب داد.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح در هر محله ای یک نفر به عنوان معتمد وقف انتخاب شد که وظیفه جمع آوری وقف نامه ها، اجرای دقیق نیت واقفین و رفع و رجوع مشکلات وقفی آن محله را بر عهده دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت با بیان اینکه امسال بالاترین میزان اجرای نیت وقف را داشته ایم که در تاریخ تفت بی نظیر بوده است گفت: 188 میلیون تومان روضه خوانی، 2 میلیون و 700هزارتومان تلاوت قرآن، 17 میلیون تومان اطعام، 10 میلیون تومان افطاری و 9 میلیون تومان فقراء و نیازمندان اجرای نیت شده است.
وی از اختصاص 10 میلیون تومان به حمام ها، 19 میلیون تومان به مساجد، 35 میلیون تومان به عمرانی امامزادگان از محل خیری، 17 میلیون تومان جاری امامزادگان و 60 میلیون تومان به فرهنگی امامزادگان خبر داد.
فلاح تفتی با بیان اینکه کمک به بقاع متبرکه و امامزادگان رشد قابل توجهی داشته است گفت: 282 میلیون تومان کمک خیرین برای ساخت و ساز و تعمیر امامزادگان بوده و 45 میلیون تومان نذورات مردمی تا این موقع از سال جاری در امامزادگان شهرستان جمع آوری شده است.
وی از فعال بودن مراکز فرهنگی قرآنی در تمامی امامزادگان شهرستان تفت خبر داد و افزود: طرح جامع 6 امامزاده شهرستان در مرحله آخر طراحی نقشه است و به زودی کارهای عمرانی آن آغاز می شود که باقیات الصالحات است و به موجب آن رشد پنجاه سال آینده یک امامزاده را با توجه به موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت ادامه داد: کلنگ اجرای مجموعه گردشگری باغ علی نقی خان تفت در هفته آینده و با حضور مسئولان به زمین زده خواهد شد و دو پروژه بوم گردی هم در روستای مبارکه شهرستان در حال پیگیری است که جزء اولین پروژه های بوم گردی وقف در کشور می باشد.
وی افزود: در طول دوره مدیریت من از 27 پرونده ای که سال ها مدیران مختلف با آن دست و پنجه نرم می کردند، 24 پرونده حل شده است و 3 پرونده در حال پیگیری است.
این مسئول با ابراز تأسف از فرهنگ وقف خواری در جامعه گفت: متأسفانه از زمان پهلوی این فرهنگ در بین جامعه ترویج شد که املاک و زمین های وقفی همانند املاک و زمین عادی است به گونه ای که 17 وقف نامه در زمان پهلوی در شهرستان تفت سوزانده شده و اثری از آن نیست.
فلاح تفتی با بیان اینکه اداره تحقیق اداره کل استان مسئول رسیدگی به تخلفات یا تعدی متولی موقوفات می باشد گفت: چنانچه مردم و رسانه ها مسئله ای دارند می توانند با این اداره در میان بگذارند یا از آن سؤال کنند.
وی درباره اختلافات آموزش و پرورش و اوقاف گفت: از 24 مدرسه وقفی تنها 2 مورد آن توسط آموزش و پرورش استفاده آموزشی می شود و مابقی یا در اختیار مدارس غیردولتی است یا به مهمان پذیر تبدیل شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت بدهی آموزش و پرورش تفت به این اداره را تا پایان سال 94، 70 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: چنانچه بخواهیم بدهی را تا سال جاری حساب کنیم مبلغی بالاتر از 300 میلیون تومان می شود.
6197 فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.