محمد رضا صباغیان روز دوشنبه در حاشیه نشست کارگروه توسعه بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساخت و تجهیزات بیمارستانی به ازای هر تخت 10 میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد.
وی با بیان اینکه مرحله نخست ساخت بیمارستان یادشده تیر ماه 94 به اتمام رسید، افزود: برای تکمیل این مرکز بهداشتی درمانی 960 میلیارد ریال بودجه برآورد شد که 62 میلیارد ریال آن از محل کمک های خیری ، صندوق بازنشستگی فولاد ، شرکت سنگ آهن مرکزی و کمک های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تامین شده است.
نماینده مردم بافق، ابرکوه، خاتم، مهریز و بهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مابقی هزینه ها به دلیل داشتن ردیف بودجه ملی به تدریج تامین می شود که 90 میلیارد ریال آن بخشی از ردیف های ملی محسوب می شود.
وی میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان یاد شده را 60 درصد ذکر کرد و یادآور شد: برای تکمیل آن تلاش خواهد شد تا هرچه زودتر این مرکز مهم درمانی در بافق راه اندازی شود.
این نماینده مجلس افزود: با بهره برداری از بیمارستان یادشده مشکل مردم شهرستان های بافق و بهاباد از توابع استان یزد ، کوهبنان و نوق در استان کرمان رفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری بیمارستان 96 تختخوابی ولی عصر(عج) بافق، این شهرستان به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل خواهد شد.
صباغیان از راه اندازی کلینیک تخصصی در کنار بیمارستان فعلی تشکر کرد و افزود: این کلینیک از رفت و آمد بیماران به مرکز استان یزد تا حد زیادی کاسته است.
ساخت بیمارستان یاد شده در محل بیمارستان کنونی این شهر سال 93 با بخشی از کمک های شرکت سنگ آهن، صندوق بازنشستگی فولاد ، فرمانداری بافق و دانشگاه علوم پزشکی یزد آغاز و مقرر شد بقیه هزینه ها از محل اعتبارات ملی تامین شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543*2047* خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.