فرماندار اردکان در این مراسم که در دبیرستان دخترانه علی بن ابیطالب برگزار شد، گفت: نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت یادآور تلاش و مجاهدت دانش آموزان در زمان دفاع مقدس برای حفظ کشورشان است.
هادی مقیمی افزود : به همت دولت تدبیر و امید و به همت کارگزاران ، اول مهر آیین برپایی آغاز سال تحصیلی برگزار و زنگ مهر نواخته شد تا به ما یاد دهد، آینده سرزمین و شهر به دست جوانان ساخته می شود.
وی اضافه کرد: در این آیین دانش آموزان تصمیم می گیرند که با تلاش و همت خود به سمت جلو حرکت کند و زمینه ساز رشد و توسعه شوند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس حکایت از حمله رژیم بعثی عراق با حمایت 40 کشور در 31 سال قبل به ایران دارد تصریح کرد : مردم ایران در آن سال ها با حضور در بسیج و سپاه و ارتش در مقابل حمله نظامی ایستادند و برای اولین بار اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود.
مقیمی اظهار کرد : شهدای زیادی در این راه دادیم که بسیاری از آنها ، دانش آموزان و دانشجویان بودند.
وی بیان کرد : در سال جاری تعداد زیادی از دانش آموزان در مقاطع مختلف مشغول تحصیل شدند و در آزمون سراسری دانشگاهها نیز هم رتبه خوبی به دست آوردند .
وی با بیان اینکه کسب رتبه های زیر هزار توسط دانش آموزان که با برنامه ریزی آموزش و پرورش و معلمان مدیران صورت گرفت باعث افتخار است و مهمترین درخواست ما از دانش آموزان این است، سال آینده این روند رشد بهتری داشته باشد .
فرماندار اردکان تصریح کرد : این خواسته با برنامه ریزی همه مسئولان و با آرامش خود دانش آموزان محقق می شود ، آینده متعلق به جوانان و نوجوانان است که این سرزمین را اداره کنند .
مقیمی اظهار کرد : با همت دولت فضا برای ورود بانوان نیز باز است دیگر بحث تفکیک جنسیت چندان مطرح نیست بلکه متخصصین و بهترین ها باید صاحب نظر و امور را در دست بگیرند.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار:عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.