به گزارش روز شنبه دفتر آیت الله محمد رضا ناصری یزدی ، وی در پیامی به مناسبت ماه محرم افزود: ماه محرم ، درس ها و عبرت های مختلفی دارد که مهمترین آن ایستادگی در برابر ستمگران عالم است.
وی اضافه کرد: این ماه به ما می آموزد که جانبازی در راه خدا و قیام در برابر ظلم و ستم مستکبران، اصلی در اصول زندگی مومنان است، از درس های مهمی که این ماه برای مشتاقان به همراه دارد، درس زندگی و چگونه زیستن است .
امام جمعه یزد بیان کرد: ماه محرم ، ماه گریه بر مظلومیت اهل بیت (ع) و سربازان با وفای کربلاست و این گریه ها بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند و ضامن تداوم اسلام علوی و حسینی است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: آنچه که این مهم را تهدید می کند، افراطی عمل کردن در نوحه سرایی و عزاداری هاست.
ناصری یزدی در بخشی از پیامش تاکید کرد: اشعار بی محتوا، ملودی های کم ارزش عاریتی،‌ پیرایش در وضعیت ظاهر بعضی از هیئات و از شکل سنتی و اصیل عزاداری خارج شدن و به اصطلاح روی آوردن به نوآوری های کاذب، اینها برای عزاداری سالار شهیدان نه تنها وهن بلکه به بیراهه رفتن و مسیر را عوض کردن است.
امام جمعه یزد تاکید کردد: به هوش باشیم اگر این عزاداری ها به شکل کامل و با محتوای خود بروز کند نه تنها افسردگی نمی آورد بلکه بهجت زا و هدایت گر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد یادآور شد: اینجانب به همه هیئات که الحق تا به حال عزت و شرف به حسینیه ایران بخشیده اند، توصیه می کنم که چون سابق به نوحه خوانی اصیل خود ادامه دهند و از اشعار بی مغز و آهنگ های بی ارزش پرهیز کنند و رضایت حضرت ولی عصر (ع) را برای سوگواری بر جدش طلب کنند.
استان یزد یک هزار و 500 هیات عزداری دارد.
7536*2047* دریافت کننده*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.