حجت الاسلام محمد علی جعفری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته هرات افزود: محرم و صفر به طور عام و عاشورا به طور خاص از جمله فرصت های فوق العاده ای است که خیلی از ابعاد و ظرفیتهای آن هنوز ناشناخته مانده است.
وی با گرامی داشت هفته دفاع مقدس به خسارت و فواید هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در جنگ تحمیلی جوانان زیادی شهید شدند و این موجب خسارت زیادی در زمینه اقتصادی و ایجاد وقفه در رشد علمی کشور شد اما فواید معنوی جنگ نیز بسیار فراوان بود از جمله حفظ روحیه انقلابی و تجربه دفاع از هویت انقلابی مان.
جعفری رمز پیروزی رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس نترسیدن از دشمن و نداشتن حزن و اندوه در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ملت ایران شهادت دارد اسارت برای آنان معنا پیدا نمی کند.
وی در بخشی از خطبه های نماز جمعه به نامه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: این نامه با بسم الله الرحمن رحیم شروع شده بود که نشان از نگرش اعتقادی این نظام به اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.
خطیب نماز جمعه هرات اظهار کرد: رئیس جمهوری سوریه در این نامه امام خامنه ای را به عنوان مرجعیت دینی در جهان اسلام یاد کرد که به جایگاه رهبری در منطقه اشاره می کند که این نکته بسیار حایز اهمیت است.
جعفری افزود: سومین نکته در این نامه تبریک بشار اسد به رهبر انقلاب که نشان دهنده آن است که وی خود را سرباز رهبری می داند و قبل از هر کسی این پیروزی ها را به شخص ایشان تبریک گفته که این نیز از نظر سیاسی جایگاه والایی دارد.
امام جمعه هرات همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و تهمت هایش نسبت به ایران، این اظهارات را بی اساس و ابلهانه برشمرد و گفت: ملت مسلمان ایران همواره در برابر زورگویی های دشمنان ایستاده و دفاع مقدس نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.
نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در پاسخ به مواضع ضد ایرانی رئیس جمهوری شکست خورده وناتوان آمریکا علیه ملت ایران شعار دادند.
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاتم در جمع نمازگزاران شهر هرات اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و دوران دفاع مقدس انقلاب را برای همیشه بیمه کرد و آموزه های محرم و عاشورا حادثه دفاع مقدس را رقم زده است.
سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد، اهمیت یادآوری هفته دفاع مقدس را حفظ انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: هر حادثه ای که تکرار نشود به فراموشی سپرده می شود بنابراین هدف از یادآوری عاشورا و دفاع مقدس نشان دادن ایثارگری ها و حفظ روحیه انقلابی و جهادی در بین جوانان است.
وی افزود: برای گرامی داشت دفاع مقدس و ادامه راه شهدا ماموریت های ویژه ای بر عهده ملت و مسئولان نظام گذاشته شده است که باید در همان راستا قدم برداشت.
آزادی نژاد بیان کرد: شناخت دشمن، تربیت نسل مومن و انقلابی ،تبعیت پذیری از ولایت فقیه و تقویت روحیه استکبار ستیزی از مهمترین ویژگی و ماموریت هایی است که باید به آن عمل کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم یادآور شد: هفته دفاع مقدس و دوران دفاع مقدس انقلاب را برای همیشه بیمه کرد.
7534 *2047* خبرنگار: شهلا حیدری**انتشار - عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.