برخورداری از بیمه کامل و جامع خدمات درمانی، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای قانون نظام هماهنگ حقوق پیشکسوتان و همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در نهادها و سازمان های مختلف دولتی از جمله درخواست های آنان بود.
یک عضو شورای شهر یزد در جمع بازنشستگان فرهنگی یزد ، گفت: بازنشستگان همواره باید در جامعه مورد احترام واقع شوند و حق و حقوق آنها هم به رسمیت شناخته شود.
ونوس عامری، خواهان اتخاذ تدابیری در بودجه کشور برای تامین حق و حقوق فرهنگیان شد و گفت: باید هر سال موارد مشکلات کمتر شود.
وی نپرداختن به مسایل آموزش و پرورش و فرهنگیان را دلیل توسعه نیافتگی دانست و اظهار کرد: پاشنه آشیل توسعه به این نهاد مربوط است.
وی اضافه کرد: با رسیدگی به مسایل فرهنگیان بازنشسته ، معلمان شاغل هم با انگیزه ای بیشتری کار خواهند کرد، بنابراین از مسوولان می خواهیم خواسته های این قشر را عملی کنند.
همچنین یکی از بازنشسته های فرهنگی اظهار کرد: برگزاری اجتماع های صنفی فرهنگیان بازنشسته با هدف پیگیری مطالبات از سوی مسئولان صورت می گیرد.
وی افزود: برخورداری از بیمه کامل ؛ اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون نظام هماهنگ حقوق پیشکسوتان و همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از جمله خواسته های ماست.
وی یادآور شد: ما به دنبال ایجاد حق نیستیم بلکه به دنبال اجرای قانون حق هستیم ، و آنچه برای دیگر شاغلان در نظر گرفته می شود برای بازنشستگان هم طبق قانون تعلق گیرد.
استان یزد 15 هزار بازنشسته فرهنگی و نزدیک به 16 هزار فرهنگی شاغل دارد.
2088*2047* خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.