به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی کمیته امداد امام ( ره) استان یزد، غلامرضا مشعلچی افزود: میزان کمک های مردمی نسبت به مدت مشابه سال 1395، پنج درصد افزایش دارد و مبالغ جمع آوری شده در 10شهرستان استان صرف امور نیازمندان و مددجویان همان منطقه می شود.
وی یاد آورشد: طرح های مشارکتی شامل صدقات، زکات، رضوان، اکرام ایتام، محسنین ، اطعام، کوثر ، شفاء و عقیقه است.
مشعلچی اظهار کرد: همچنین مردم امسال 23 میلیارد و 680 میلیون ریال صدقه پرداخت کردند، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، 6 درصد رشد دارد.
وی افزود: هم اکنون حدود 175 هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک برای جمع آوری صدقه در استان نصب یا در اختیار شهروندان است.
این مسوول در ادامه با بیان اینکه زکات یکی دیگر از طرح های مشارکتی است گفت: در چهار ماهه سال جاری 9 میلیارد و 840 میلیون ریال زکات مستحبی و واجب جمع آوری شد و برای رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه های عام المنفعه در روستاها هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: از 768 روستای استان، 177 روستا مشمول پرداخت زکات هستند که 39 درصد زکات جمع آوری شده در ساخت و تکمیل پروژه های عام المنفعه و 61 درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان اختصاص یافت.
وی بیان کرد: خیران می توانند با مشارکت در طرح « رضوان» که از طرح‎های مشارکتی این نهاد است با پرداخت کمک‎های انسان‎دوستانه و خیرخواهانه خود نسبت به ساخت سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.
هم اکنون 49 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هستند.
2088*2047* خبرنگار: کبری دانشی * انتشار - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.