علی قورچیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مهریز افزود: این مسابقات با حضور نمایندگان سوارکاری جهان در محل سوارکاری مجموعه تاریخی روستای سریزد از توابع بخش مرکزی شهرستان مهریز برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برای نخستین مرتبه این مسابقات در ایران و در سریزد برگزار خواهد شد از همکاری تمام بخش ها و آمادگی ها برای میزبانی شایسته این رقابت ها خبر داد .
این مسئول اظهار کرد: مجموعه تاریخی و گردشگری روستای سریزد امکانات بسیار خوبی دارد امیدواریم مسابقات حهانی به نحو شایسته و دقیقی در این منطقه برگزار شود.
قورچیان افزود: مسابقات رزمی سواره جهان پنج روز و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار و ابنیه تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود .
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس های ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی سوار بر اسب اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندات موجود مشخص شد که ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
نخستین دوره مسابقات هنرهای رزمی سواره کشور با شرکت 15سوارکار برتر روزجمعه در محل سوارکاری مجموعه تاریخی فرهنگی ارگ سریزد شهرستان مهریز آغاز شد.
این پیکارها در بخش های چهار هدف کاباک و پرتاب نیزه به مدت یک روز برگزار می شود و در پایان سه سوارکار برتر انتخاب و به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی که آذر ماه 1396 در مجموعه سریزد مهریز برگزار می شود ، شرکت می کنند.
استان یزد 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب دارد.
7536* 2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.