همچنین در خبرهایی که روز گذشته /یکشنبه/ در عرصه رسانه ها و فضای مجازی استان منعکس شد علت حضور نیافتن تیم فولاد (وحدت)، مشکلات مالی و بدهی این تیم اعلام شد.
مشکلات مالی و مسائل فوتبال یزد، مربوط به این روزها و این ماهها نیست، سالهاست که فوتبال در یزد با این حریف قدر، دست به گریبان است، حریفی که تیم فولاد باید قبل از رویارویی با حریفان داخل زمین، با آن دست و پنجه نرم کند.
نماینده فوتبال یزد در لیگ های سراسری حتی از یک نام ثابت و قابل اتکا نیز بی بهره است و طی سال های گذشته به صورت شبانه روزی، اسامی مختلفی از این تیم منتشر شده است.
هم اکنون نیز مسوولان ورزش یزد از این تیم بعنوان تیم وحدت یاد می کنند اما از آن طرف شبکه سراسری سیما از آن بعنوان تیم فولاد یاد می کند، اینجاست که پیدا کردن پرتغال فروش، سخت می شود!.
اتفاقی که روز گذشته افتاد و تیم فوتبال فولاد یا وحدت یزد در نخستین مسابقه خود در لیگ دسته 2 در شهر خود در برابر حریف ظاهر نشد، دل فوتبال دوستان یزدی را به درد آورد.
مشتاقان فوتبال در یزد تا حالا باید غصه سقوط این تیم به دسته 2 را می خوردند و حالا باید از حضور نیافتن تیم شهرشان در برابر حریفان ناراحت باشند.
در همان زمانی که اعلام شد تیم یزد در زمین مسابقه حاضر نشده مشخص بود که مشکلات مالی و بدهی سنگین این تیم علت این موضوع بوده است.
بدهی تیم فوتبال فولاد، شکایت طلبکاران و نبود حامی مالی قابل اتکا، مشکلاتی است که مدتهاست گریبانگیر تیم یزد شده و شاید حضور نیافتن این تیم در زمین مسابقه برای عده ای، قابل پیش بینی بود.
سالهاست که نه مسوولان اجرایی استان و نه هیچ حامی مالی از نمایندگان فوتبال یزد در رقابت های کشوری حمایت نکرده اند.
هیچیک از شرکت ها و واحدهای صنعتی متمول یزد که تعداد آنها هم کم نیست حاضر به تیم داری نشدند و الان هم حاضر به تیمداری نیستند.
فولاد یزد هم که حامی مالی نماینده فوتبال یزد بود اکنون عطای تیم داری را به لقایش بخشیده و حاضر به پذیرش این تیم نیست.
هم اکنون تیم فوتبال فولاد(وحدت) با انبوهی از مشکلات مالی دست به گریبان است، از یک طرف یک مربی خارجی از این تیم بعلت بدهی سنگین مالی، شکایت کرده و از سوی دیگر هم چند شاکی کوچکتر دارد، اضافه کنید به اینها بدهی تیم به بازیکنان و مربی تیم که کمر نه تنها تیم فولاد بلکه فوتبال یزد و یا شاید ورزش استان را خم کرده است.
اینکه چرا فوتبال یزد به این حال و روز افتاده و کسی حاضر نیست این طفل بی سرپرست را حمایت کند سوالی است که فوتبال دوستان یزدی به دنبال پاسخ آن هستند.
استان یزد هم شرکت های متمول صنعتی دارد و هم مسوولان اجرایی پابکار، پس هیچ دلیلی برای سهل انگاری و این دست و آن دست کردن نیست، باید طرحی نو در انداخت و با حمایت پر شور تماشاگران که در هیچ زمانی تیم محبوب خود را تنها نگذاشته اند تیم حاضر را سر پا نگه داشت و چشم به افقی دور دست برای پیروزی های بزرگتر دوخت.
رییس هیئت فوتبال یزد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره علت حضور نیافتن تیم فولاد در برابر حریف خود جمله ای گفت که قابل تامل است.
'عبدالرضا دستا' اظهار داشت: یزد، اصلا تیمی ندارد که بخواهد در برابر حریفان بازی کند، تیمی که گاهی از آن بعنوان 'وحدت' و گاهی 'فولاد' یاد می شود اما در اصل، یزد تیمی ندارد که بخواهد مسابقه بدهد.
وی افزود: شرکت فولاد که حامی مالی این تیم بوده اعلام کرده از این پس تیم داری نمی کند.
رییس هیئت فوتبال یزد خاطرنشان کرد: با چند حامی مالی صحبت شده اما هیچکس بعلت بدهی بالای تیم فولاد، حاضر به پذیرش این تیم نیست.
وی تاکید کرد: میزان بدهی تیم یزد هم مشخص نیست، شاکی مالی هم زیاد دارد که فقط یک فقره آن به مبلغ 400 میلیون تومان مربوط به یک مربی خارجی است.
دستا با اشاره به اینکه این بدهی ها حرف امروز و دیروز نیست و مربوط به 6 سال گذشته است تصریح کرد: حامیان مالی می آیند ولی وقتی با بدهی سنگین تیم روبرو می شوند عطای تیم داری را به لقایش می بخشند.
وی با بیان اینکه سقوط فوتبال یزد، 6 سال است که آغاز شده از حمایت نکردن کافی مسوولان استان از این تیم ابراز ناخرسندی کرد و یادآور شد: فوتبال یزد، حامی مالی ندارد و مردم هم از این وضعیت ناخرسند هستند.
تیم فوتبال فولاد یزد در رقابت های فصل گذشته دسته یک فوتبال کشور، ناکاماند و به دسته 2 سقوط کرد و دیروز در نخستین مسابقه خود در لیگ دسته 2 هم در برابر حریف خود حاضر نشد.
6197 محمد حسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.