محمدرضا صادق پور، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم ها شامل 12 گروه ثابت و 14 گروه سیار، متشکل از 18 دامپزشک، 26 بازرس بهداشتی و 14 ناظر شرعی هستند که از ساعت 00: 06 تا ساعت00: 13 روزجمعه آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
وی با بیان اینکه شبکه های دامپزشکی روز عید قربان فعال هستند، اظهار کرد: مردم می توانند برای معاینه و بازرسی بهداشتی دام های نذری به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و گروه های یاد شده مراجعه کنند.
صادق پور یادآور شد: روز عید قربان 9 کشتارگاه ها دام دایر است و علاوه بر آن پنج قربانگاه موقت در شهر یزد در چهار راه فضای سبز، فلکه سوم آزاد شهر، بلوار امیر کبیر، امامزاده سیدجعفر(ع) و مسجد شهدا جنب کشتاره گاه قدیم یزد مستقرند.
وی با بیان اینکه تمام خدمات دامپزشکی روز قربان رایگان است از شهروندان خواست برای حفظ مسایل بهداشتی از هرگونه ذبح دام در منزل خودداری کنند.
صادق پور اضافه کرد: کشتار غیرمجاز دام در شرایط کنترل نشده می تواند مخاطراتی از جمله شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به دنبال داشته باشد.
وی به مردم توصیه کرد: دام نذری را از محل مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند.
وی گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری های مشترک دام و انسان بعد از ذبح دام حتما گوشت را 24 ساعت در یخچال قرار دهند، از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کنند و پس از این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به قطعه بندی گوشت برای مصرف کنند.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی یزد بیان کرد: شماره تلفن های 14_6237411 و 1512 آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان است.
در استان 2 کشتارگاه صنعتی دام ، چهار کشتارگاه صنعتی طیور و هشت کشتارگاه سنتی وجود دارد.
2088 *2047* خبرنگار:کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.