به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری مهریز افزود: ایجاد گمرک در این شهرستان در کنار واحد های بزرگ تولیدی و صنعتی یک ضرورت است و نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد.
وی ادامه داد: برای استقرار کمرک توسط مسئولان بندر خشک، گام های خوبی در گذشته برداشته شده و انتظار می رود تا تحقق آن با همکاری و پیگیری مسئولان ارشد استان و کشور اقدام های مورد نیاز بعمل آید .
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: اگر گمرک در مهریز در جوار طرح ملی بندرخشک در این شهرستان مستقر و فعالیت کند قطعا تاثیر راهبردی در طرح های دولت و تسهیل امور مختلف دارد.
محی الدینی افزود: نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری و استقرار گمرک در این شهرستان بسیار نقش آفرین است که قبلا موارد به ایشان اعلام شده که امیدواریم خیلی جدی اقدام کند.
امام جمعه مهریز به اهمیت اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در سالجاری بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری به عنوان محور برنامه ریزی ها اشاره کرد و پیگیری مسئولان و صاحبان صنایع را خواستار شد.
محی الدینی به رای بالای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رییس جمهوری در دولت دوازدهم اشاره و آن را تبلور آمادگی و همراهی نمایندگان با دولت در اجرای طرح های مورد نیاز کشور ذکر کرد.
وی تصریح کرد: برای توسعه کشور و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مولد و مفید همه باید دولت را با جدیت و همدلی یاری دهند و روحیه امید را در میان مردم و جوانان کشور بدمند.
در این جلسه فرماندار مهریز گزارشی از فعالیت های مختلف دولت تدبیر و امید در سال های گذشته در این شهرستان ارائه و رمز موفقیت را در سایه همکاری و پیگیری مسئولانه ذکر کرد.
سید محمد رستگاری افزود: برای اجرای سیاست های دولت بخصوص در باب اقتصاد مقاومتی به همکاری تمام بخش ها و مدیران و حضور بخش خصوصی نیاز است.
عملیات ساخت نخستین بندر خشک تعاونی کشور در زمینی به مساحت 700 هکتار از سال 1390 در مهریز آغاز شده و در حال حاضر همه زیرساخت های آن انجام شده است.
بندر خشک پیشگامان یزد با مشارکت و سرمایه گذاری مردم تاکنون 500 میلیارد ریال برای آن هزینه شده 200 میلیارد ریال نیز آماده هزینه کردن است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.