منوچهر فلاح به مناسبت هفته دولت در آیین افتتاح گاز رسانی به روستای نعمت آباد اظهار کرد: عملیات گاز رسانی به شهر ابرکوه از سال 1382 آغاز شد،هم اکنون به شهرهای ابرکوه و مهردشت و 35 روستاها گاز رسانی شد که 19هزار و500 مشترک گاز دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری و 75 جمعیت روستایی استان یزد به گاز طبیعی دسترسی دارند ، افزود: در مجموع 96 درصد جمعیت استان از نعمت گاز بهره مند هستند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در شهر زندگی می کنند.
فلاح ادامه داد: هم اکنون ساکنان 334 روستای استان به گاز دسترسی دارند، طرح گازرسانی به 87 روستادر حال اجراست، گازرسانی به 27 روستا هم در مرحله تشریفات مناقصه و مابقی روستاها در حال برنامه‌ریزی برای گازرسانی است.
این مسئول با بیان اینکه توسعه گاز رسانی در استان باعث کاهش مصرف فراورده های نفتی شده است، تصریح کرد: این استان با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر فرآورده نفتی گاز طبیعی جایگزین آن شد، یزد از لحاظ صرفه جویی در فراورده های نفتی مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد.
طرح گازرسانی به روستاهای نعمت آباد و رضوانیه شهرستان ابرکوه با صرف 35 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید .
طرح گازرسانی به این روستاها شامل 51 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع ، 2عدد ایستگاه TBSبا ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعب برساعت با نصب 470علمک انشعاب خانگی و تجاری انجام شد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.