به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان به همراه سیدمحمد میرمحمدی استاندار و جمعی دیگری از مسئولان یزد پس از افتتاح این مجموعه که با سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی راه ‌اندازی شده از بخش‌ های مختلف آن بازدید به ‌عمل آورد و بر توسعه اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی در نقاط مختلف کشور و به‌ ویژه در استان یزد تاکید کرد.
این اقامتگاه در بافت تاریخی یزد با صرف هزینه چهار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 370 مترمربع و زیربنای 300 مترمربع ایجاد شده و دارای 8 اتاق است.
اقامتگاه بوم‌ گردی نقره، گنجایش پذیرایی 22 نفر را دارد و با افتتاح آن برای 3 نفر به ‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز (دوشنبه) با استقبال استاندار و دیگر مسئولان استان وارد یزد شد و در بدو ورود با حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به مقام شامخ سومین شهید محراب آیت الله محمد صدوقی ادای احترام کرد و سپس در نشست شورای اداری استان حضور یافت.
بازدید از پایگاه جهانی شهر تاریخی یزد و کارگاه موزه صدرالعلما از دیگر برنامه های سفر یک روزه مونسان به استان یزد است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد و بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، 18 تیر ماه امسالدر چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
اکنون استانهای فارس، یزد و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است.
7532/ 6197 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.