حسن زارع روز پنجشنبه در حاشیه تشکیل تعاونی عشایری ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : تاسیس شرکتها با هدف توانمند سازی ، افزایش رفاه معیشت و ایجاد اشتغال زنان عشایر و ساماندهی فعالیت های آنان در بخش های صنایع تبدیلی ، دستی ، لبنی و بافندگی است.
وی ابراز امیدواری کرد : با تشکیل شرکت های تعاونی اعتباری و سرمایه گذاری زنان عشایر و پرداخت تسهیلات دولتی علاوه بر تامین اشتغال، زنان به عنوان تولید کننده سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه محور کار اداره امور عشایری استان، خدمات رسانی و توانمندسازی تشکل ها و تعاونی های عشایری است، افزود: آب رسانی، سوخت رسانی، تامین علوفه دام ها و سایر نیازهای روزمره عشایر از طریق تعاونی های عشایری تامین می شود.
وی با بیان اینکه 60 میلیون ریال کمک بلاعوض و 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره از سوی سازمان امور عشایری به صندوق های اعتباری خرد زنان کمک شد، افزود : در هر شرکت 35 تا 60 نفر از زنان عشایر عضو و سهام دار صندوق ها عضو هستند.
رییس اداره امور عشایری استان گفت: امسال با پرداخت چهار میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به 55 خانوار عشایر شهرستان های ابرکوه و خاتم برای زنجیره تولید گوشت قرمز پرداخت شده است.
زارع با بیان اینکه درآمد عشایر استان از طریق پرورش دام سبک تامین می شود، افزود: همچنین 10میلیارد ریال تسهیلات یکساله به عنوان سرمایه در گردش برای تولید گوشت قرمز به عشایر استان در این مدت پرداخت شده است .
این مسئول یاد آور شد: جمعیت عشایر استان 6 هزار نفر شامل یکهزار و 300 خانوار و سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به پرورش 140هزار راس دام سبک مشغول اند.
وی بابیان اینکه عشایر استان یزد در مناطق ییلاقی استان های فارس و کرمان فعالیت دارند، افزود: عشایر با تلاش و فعالیت خود در پرورش دام سبک، 25 درصد مواد پروتئینی و 15 درصد مواد لبنی استان یزد را تولید می کنند.
مرکز شهرستان ابرکوه در 140کیلومتری جنوب یزد قرار دارد.
7540* 2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.