هادی ابویی روز سه شنبه به مناسبت هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته یک هزار و 860 نفر در دوره های مختلف فنی و حرفه ای در دو بخش آقایان و بانوان شرکت کردند.
وی ادامه داد: هم اکنون 10 کارگاه در بخش های مختلف فنی و حرفه ای شامل تعمیر اتومبیل ، فناوری اطلاعات، plc ، کامپیوتر، جوشکاری و کارگاه برق برای برادران و کارگاه های آشپزی، خیاطی، هنرهای تزئینی و صنایع دستی برای خواهران در مهریز مرکز فعالیت دارد.
این مسئول اظهار داشت: کارگاه های این مرکز در بخش های آموزش ثابت، آموزش سیار در مناطق شهری و روستایی، کارگاه های جوار دانشگاه و جوار کارخانه برای تمام علاقمندان در طول سال دایر است.
الویی گفت: هم اکنون هفت مربی رسمی و پیمانی و 10 مربی فعال حق التدریسی در این مرکز فعالیت می کنند و علاوه بر کلاس هایی که مرکز فنی و حرفه ای مهریز برگزار می کند 11 آموزشگاه آزاد در رشته های آرایش و پیرایش،خیاطی و خدمات تحت نظر این مرکز فعالیت کرده و زمینه آموزش حرفه های کم هزینه و کاربردی را در سطح شهرستان مهریز فراهم می کنند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای مهریز تصریح کرد: برخلاف گذشته که برای هر دوره آموزشی یک گواهینامه صادر می شد در حال حاضر با صدور کارت الکترونیکی برای فرد کارآموز و ایجاد بانک اطلاعات مهارتی فرد، زمینه را برای معرفی آسان تر او به واحدهای تولیدی و صنعتی جهت جذب و بکارگیری فراهم می کند.
ابویی به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حرفه آموزی یکی از اهداف اصلی این مرکز است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه آموزش و حرفه آموزی کارآفرینان و افراد جویای کار و در راستای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری این مرکز با بسیج سازندگی تفاهم نامه ای امضا کرده است.
وی به موفقیت های کارآموزان این مرکز از سال 88 تاکنون و کسب 2 مدال طلا و برنز در رشته آجرچینی و نیز 2 مدال برنز در رشته های تاسیسات، تهویه و تبرید در مسابقات ملی مهارت اشاره کرد.
مرکز فنی و حرفه ای مهریز فعالیت خود را از سال 1376 فعالیت خود را آغاز کرده است.
مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
7541/ خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار
@irnayazdd
***
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اجرای طرح ملی عیادت در این استان خبر داد .
احمد ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب طرح عیادت به صورت هفتگی ضمن سرکشی به خانواده های شهدا و ایثارگران بستری در بیمارستان ها ، مسائل و مشکلات آنها پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در استان یزد این طرح با حمایت و همراهی مسئولان بخش مختلف بنیاد شهید و اجرایی استان طبق برنامه با نظم انجام شده است.
این مسئول اظهار داشت: معاونت درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز بصورت روزانه وضعیت بیماران جامعه هدف و زیر پوشش را در سطح مراکز درمانی بررسی و پیگیری می کند.
ابراهیمی از همراهی مسئولان استان در اجرای طرح های برنامه مختلف درمانی و فرهنگی این نهاد برای خانواده های زیر پوشش در طول سال در استان قدردانی کرد.
وی اشاره ای به تعداد خانواده های زیر پوشش نکرد .
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
فرمانده انتظامی اردکان گفت: ماموران پلیس مجرم حرفه ای و سابقه داری را که با جعل عنوان مامور پلیس و به بهانه پاس کردن چک سه میلیارد ریالی اقدام به کلاهبرداری کرده بود دستگیر کردند.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدرضا صادقیان افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان
مبنی کلاهبرداری فردی از وی با عنوان مامور پلیس، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: تحقیقات پلیس نشانگر این بود که متهم با معرفی خود به عنوان پلیس و به بهانه پاس کردن چک سه میلیارد ریالی و وعده جلب صاحب چک، مبلغ 75 میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.
این مسئول تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با توجه اطلاعات به دست آمده از شاکی و استفاده از ترفندهای پلیسی محل اختفای متهم را در تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به شهرستان اردکان منتقل کردند.
صادقیان اضافه کرد: متهم 34 ساله که دارای چندین فقره سابقه کیفری جعل و کلاهبرداری است در بازجویی های پلیسی به کلاهبرداری از شاکی با استفاده از جعل عنوان پلیس اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه با دستور مقام قضائی، متهم روانه زندان شد خاطرنشان کرد: شهروندان برای انجام امورات روزمره و اداری خود از طریق قانونی اقدام کنند تا در دام افراد کلاهبرداری که خود را بانفوذ و صاحب منصب معرفی می کنند گرفتار نشوند.
اردکان در 60 کیلومتری یزد قرار دارد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار
irnayazdd@
***
سرپرست میراث فرهنگی خاتم از آغاز عملیات مرمت و بازسازی قلعه تاریخی محمد باقری هرات خبر داد.
محمد یزدانی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: راستای احیای میراث تاریخی شهرستان خاتم، عملیات مرمت و بازسازی قلعه تاریخی محمدباقری هرات آغاز شد.
وی اظهار کرد: قلعه تاریخی محمدباقری هرات؛ قلعه‌ای است با پلان چهارضلعی و قدمت 300 ساله که منسوب به حاج محمدباقری است. این بنا که دارای بافت قدیمی است در مرکز شهر هرات واقع‌ شده است.
وی خاطرنشان کرد: قلعه محمد باقری دارای چهار برج مدور وباحجم مخروطی باریک است که دیوارحصار ان چینه ای بود وبیشتر قسمت ان تخریب شده است. برج ها تا ارتفاع معینی باچینه وباقی ان باخشت ساخته شده است.
وی تصریح کرد: قسمت خشت چین دارای تزییناتی چون نقوش چلیپا،زیگزاگی ونقش شبیه حرف دال میباشد که هر کدام درون باندی مجزا ایجاد شد است. ورودی قلعه نیز در ضلع شرق ودارای قوس جناقی است وبا نقش های چلیپا وزیگزاگی تزیین شده است.
یزدانی با اشاره به‌ضرورت بازسازی آثار تاریخی گفت: با توجه به پلان قلعه، مصالح به‌ کاررفته در این بنا و تزئینات برج‌ها و سردر قلعه،قدمت این اثر تاریخی به دوره زندیه نسبت داده می‌شود.
یزدانی افزود: قلعه محمدباقری هرات ازلحاظ شکل کلی یک مستطیل است که در چهارگوشه‌ی خود چهار برج دایره‌ای شکل دارد. مصالح به‌کاررفته در این بنا را خشت، گل و چینه تشکیل می‌دهد. این قلعه در اردیبهشت سال 1382 با شماره ثبتی 8554 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی افزود:پروژه مرمت وساماندهی قلعه محمد باقری هرات از خرداد ماه 1396 شروع و امیدواریم تا پایان تیرماه به پایان برسد.
یزدانی گفت:آیتم های اجرایی این پروژه کاهگل ته کش و روکش نمای بیرونی قلعه،اجرای دیوار بصورت چینه ومرمت برج ها است.
وی یادآور شد: پروژه های مرمتی دیگر از قبیل مرمت قلعه مروست،خانه میرزااحمد دهقان مروست،خانه وقفی مروست،کاروانسرای شعبه مروست وخانه رسولی های روستا فتح اباده رات در برنامه های آینده میراث است.
خاتم دارای 250 اثر تاریخی و فرهنگی است که 56 اثر ان به ثبت ملی رسیده است .
این شهرستان در فاصله 240 کیلومتری یزد قرار دارد.
7534/ خبرنگار: حیدری** انتشار
irnayazdd@
***
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی یزد از کشف 177 کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه تریلی دانگ فنگ توسط ماموران پلیس این استان خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودمیرحسینی گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس این استان هنگام کنترل محورهای ارتباطی به یک تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این تریلی این مقدار مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند و یک متهم نیز دستگیر شد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح کرد: متهم که قصد انتقال این محموله از شرق کشور به یزد را داشت پس از دستگیری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی انتقال داده شد.
سال گذشته 27 تن انواع مواد مخدر در یزد کشف شده است .
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.