ابوالفضل اکرمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کاهش بیشتر بخاطر شرایط آب و هوائی و همچنین فرهنگ سازی در مصرف برق است.
وی بابیان اینکه 60 درصد میزان مصرف برق در این شهرستان مربوط به چاههای کشاورزی است از کشاورزان خواست طرح خاموشی برق چاههای کشاورزی را ازساعت 12تا 4 عصرها اجرا کنند و از مصرف 20 ساعت برق رایگان بهره مند شوند.
مدیر توزیع برق شهرستان ابرکوه تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو طرح استفاده رایگان برق مصرفی چاههای کشاورزی تا 15 شهریور امسال ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از مشترکانی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند درخواست می شود برای تکمیل تفاهم نامه همکاری به مدیریت توزیع برق شهرستان ابرکوه و اداره برق بخش بهمن مراجعه کنند.
این مسئول ادامه داد: این طرح علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی کشاورزان در کاهش خاموشی در زمان اوج مصرف فصل گرما نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه در مجموع مشترکان برق دراین شهرستان بیش از 22میلیارد ریال بابت برق مصرفی به این اداره بدهکار هستند افزود: 80 درصد از مشترکان برق در ابرکوه به صورت غیر حضوری قبوض بدهی خود را پرداخت می کنند .
این مسئول بابیان اینکه شهرستان ابرکوه هم اکنون دارای بیش از 26 هزار و 172مشترک برق خانگی ، تجاری ، کشاورزی و صنعتی است افزود: 648 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان به شبکه برق متصل است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ / خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.