به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل موسوی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اشکذر با بیان اینکه با توجه به کمبود آب و مشکل آلایندگی برخی صنایع می بایست توسعه صنعت بر مبنای میزان مصرف آب و سازگاری آن با محیط زیست صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به وجود تکنولوژی جدید در راستای کاهش آلایندگی، واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده باید به سرعت برای رفع آلایندگی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود 7 درصد از آب مصرفی استان یزد در بخش صنعت با ایجاد بیش از یکصد هزار فرصت شغلی مصرف می شود و حدود 79 درصد منابع آب استان با اشتغالزایی برای 46 هزار نفر در بخش کشاورزی مصرف می شود که تعادل بخشی بین آب، صنعت، کشاورزی و اشتغال و توسعه صنایع کم آبخواه و پاک در استان یزد به ویژه در شهرستان اشکذر ضروری است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح جامع مسکن بر رفع مشکل مسکن در این شهرستان به ویژه در بخش خضرآباد و ضرورت پیگیری مطالبات مردمی در کار گروه ویژه تاکید کرد.
فرماندار اشکذر نیز با بیان اینکه برای این شهرستان در سال جاری 12 میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: اعتبارات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان افزایش یافته که در صورت پیگیری و جذب اعتبارات ملی می توان اقدام های موثری در جهت رفع مشکلات این شهرستان انجام داد.
محمدعلی شاه حسینی در خصوص برنامه ششم توسعه، کاهش درآمد را چالش جدی پیش روی شهرستان اشکذرعنوان کرد و هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه‌ها با فرمانداری و پرهیز از تعریف پروژه های جدید را خواستار شد.
وی مشکل عمده استان و شهرستان اشکذر را مقوله آب دانست و خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی انتقال آب به برخی از روستاهای بخش خضرآباد با اعتبار 27 میلیارد تومان آغاز شده و انتقال آب به تمامی روستاهای این بخش ضروری است .
شاه حسینی یادآورشد: خط انتقال آب به شهر اشکذر نیز دچار فرسودگی شده که نیاز به تعویض دارد و امید است با تخصیص پول از اعتبارات ملی این مشکل رفع شود.
در این نشست از مدیرعامل واحد تولیدی لیلیان بافت به واسطه کسب عنوان واحد برتر کشوری و نیز همکاری و همیاری در پروژه های فرهنگی و اجتماعی این شهرستان تجلیل شد.
در شهرستان اشکذر نزدیک به 650 واحد صنعتی کوچک و بزرگ مستقر است که بیشترین آلایندگی از سوی صنایع فولاد مستقر در این شهرستان است.
مرکزشهرستان اشکذر در 20 کیلومتری استان یزد قرار دارد.
7546/ 6014/ خبرنگار : سعیده السادات خاتمی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.