علی قورچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: این مسابقات با حضور سوارکاران سراسر دنیا در اوایل آذرماه ماه امسال در پیست طبیعی روستای تاریخی سریزد مهریز برگزار می شود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای برگزاری مسابقات با هیات سوارکاری استان و مهریز ، دستگاه های اجرایی و فرهنگی و مسئولان ارگ تاریخی سریزد انجام گرفته و مشکلی وجود ندارد.
همچنین رئیس هیات سوارکاری استان یزد گفت: قبل از برگزاری مسابقات جهانی قرار است تا در اواخر مردادماه مسابقات استانی و در شهریورماه نیز مسابقات کشوری در روستای سریزد برگزار شود.
سعید بیک افزود: وضعیت روستای سریزد ، فراهم بودن امکانات و همکاری خوب متولی مجموعه تاریخی ارگ سریزد و همچنین همکاری مسئولان اجرایی و ورزشی منطقه زمینه برگزاری مسابقات را در این منطقه فراهم کرده است.
امروز در جلسه ای که با حضور معاون فرماندار مهریز ، تعدادی از مسئولان اجرایی و مسئول روابط عمومی هیات سوارکاری استان یزد برگزار شد راه های برگزاری هرچه بهتر مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین رئیس کمیته هنرهای رزمی سواره فدراسیون سوارکاری و هیات همراه از بخش های مختلف پیست و مجموعه تاریخی ارگ سریزد و امکانات و ظرفیت های آن بازدید کردند.
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی سوار بر اسب اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
تاکنون این مسابقات در ایران برگزار نشده است.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندات موجود مشخص شده ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
استان یزد دارای 300 باشگاه و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است .
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.