به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در شورای زکات استان یزد افزود: موضوع مهم زکات باید در جامعه روز به روز بیشتر شود و مسئولان نقش مهمی در ترویج و فرهنگ سازی آن بر عهده دارند.
وی ادامه داد: اگر تاریخ اسلام را مورد مطالعه عمیق قرار می دهیم در صدر اسلام هر حکومتی که روی کار می‌آمد ابتدا بر جمع‌آوری زکات تاکید داشت چون مسئله از اهیمت بسیار زیادی برخوردار است.
امام جمعه یزد گفت: بر متولیان امر است تا در خصوص زکات جمع آوری شده همواره محرومان و فقرا را در جامعه مدنظر و اولویت اصلی خود قرار دهند و سپس به مسائل عمرانی رسیدگی کنند.
ناصری به زکات مستحبی اشاره و تصریح کرد: در این رابطه فعالیت های خوبی انجام گرفته و باید سعی کنیم زمینه ترویج هرچه بیشتر زکات واجب و مستحبی را فراهم نماییم.
همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: مردم مومن این استان امسال چهار میلیارد و 300 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه 22 درصد رشد نشان می دهد.
محسن علیزاده افزود: از این میزان حدود 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای رفع مشکلات فقرا و 40 درصد بقیه نیز برای مسائل عمرانی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه توجه به فقرا اولویت اصلی مصارف زکات در استان است ادامه داد: همواره تلاش شده تا رسیدگی به مسائل و مشکلات فقرا نسبت به مسائل عمرانی در اولویت این اداره کل قرار داشته باشد.
این مسئول اظهار داشت: سال گذشته زکات دریافتی در استان یزد بصورت مساوی بین دو موضوع مهم رسیدگی به فقرا و همچنین در بخش اجرای طرح های عمرانی هزینه شده بود.
علیزاده با اشاره به اهمیت جمع آوری زکات و ضرورت توجه آن به در جامعه تصریح کرد: ضروری است دولت مشوق‌های مربوط به زکات را پرداخت کند که تحقق آن موجب افزایش همکاری مردم در پرداخت آن خواهد بود.
وی گفت: بیشترین عملکرد پرداخت زکات در شش ماهه دوم سال است که امیدواریم زکات امسال نسبت به سال‌ گذشته توسط مردم استان وضعیت بهتری داشته باشد.
سال گذشته مردم استان یزد افزون بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.