به گزارش ایرنا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این آیین گفت: سالانه در دولت یازدهم از تولد 25 هزار کودک معلول پیشگیری شده است.
انوشیروان محسنی پندبی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاس های زیادی در زمینه پیشگیری از اسیب های اجتماعی و معلولیت انجام شد که از افتخارات ماست.
وی اظهار کرد: در سال ۹۴به خاطر مداخلات مراکز اورژانس اجتماعی چهار هزار نفر از خودکشی نجات یافتند که در سال ۹۵این رقم به پنج هزار نفر رسید.
وی توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی را از دیگر فعالیتهای بهزیستی برشمرد و خاطر نشان کرد: استان یزد در زمینه طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک و اموزشهای حین ازدواج در کشور پیشتاز است.
مرکز اورژانس اجتماعی تفت در زمینی به مساحت یکهزار و 500 و زیر بنای 500 متر مربع با هزینه10 میلیارد ریال ساخته شده است.
این اورژانس با یک دستگاه خودرو و هشت نفر نیرو مدیریت می شود ضمن آنکه شماره 123 این مرکز راه اندازی شده و شهروندان می توانند در زمینه های مختلف با این شماره تماس و از خدمات مشاوره ای این مرکز بهره مند شوند.
پیشگیری از کودک آزاری، همسر آزاری و آسیب های اجتماعی، مداخلات بهنگام، استاندارد کیفی، مداخله در بحران های فردی، خانواده ای، اجتماعی و ارائه مشاوره های لازم در ابعاد مختلف در جهت توانمندسازی و ارتقای حمایت های روانی از جمله فعالیت های واحدهای اورژانس اجتماعی تفت است.
هدف از راه اندازی اورژانس اجتماعی تفت پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی اعلام شده است.
اورژانس اجتماعی تاکنون در 9 شهر استان یزد راه اندازی شده است.
افتتاح خانه امن، خانه سلامت و بازپروری زنان، مرکز توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) زارچ، خانه کودکان و نوجوانان سرای مهر اشکذر، ساختمان مرکز تحقیقات سالمندی اردکان از دیگر برنامه های رییس سازمان بهزیستی کشور در سفر به استان یزد است.
شهرستان تفت با 50 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری یزد قرار دارد .
2088/ 6197 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: محمدحسین فلاح
.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.