حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدی چهارشنبه شب در گفتگو با ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح فدک آل محمد(ص) که بخشی از این طرح شامل شناسایی موقوفات می باشد موقوفه میرخضرشاه متعلق به قرن نهم هجری در اردکان شناسایی و احیاء شد.
وی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده و تشکیل جلسات متعدد با اداره کل اوقاف استان و متصرفین، بیش از 500 قرارداد اجاره با متصرفین در حال تنظیم است که تا پایان مردادماه نهایی خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان، تثبیت موقوفات و سنددار کردن آنها و همچنین بیرون آوردن مردم از زیر دین وقف را از جمله اهداف شناسایی موقوفات در طرح فدک آل محمد(ص) برشمرد.
وی اظهار داشت: با توجه به فتوای مراجع معظم تقلید اگر کسی نسبت به پرداخت اجاره موقوفه ای که در دست دارد خودداری نماید مکانی که در اختیار او قرار دارد غصبی بوده و اعمالی که در آن انجام می دهد باطل است.
سیدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح روح واقف خیراندیش شاد و مردم مؤمن و متصرفین موقوفات نیز از زیر دِین وقف بیرون خواهند آمد.
موقوفه میرخضرشاه در شهرستان اردکان بیش از 30 هکتار(300 قفیز) اراضی دارد و در شهرستان های یزد و تفت هم دارای رقبه می باشد.
اردکان با 98 هزار نفرجمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار:مژگان دشتی** انتشار:فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.