به گزارش عصر سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا صالحی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع انفجار در یکی از محلات ابرکوه، بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری 11 و واحدهای امدادی در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی های پلیسی و انجام تحقیقات محلی مشخص شد سه نفر در پارکینگ منزل مشغول ساخت ترقه بودند که ناگهان موادمحترقه منفجر می شود.
سرهنگ صالحی گفت: مصدومان این حادثه به علت جراحات شدید توسط عوامل اورژانس و توسط بالگرد امدادی برای مداوا به مرکز استان منتقل شدند.
صالحی به شهروندان توصیه کرد از نگهداری هرگونه مواد محترقه و خطرساز در منزل خودداری کنند.
شهرستان ابرکوه در 140 کیلومتری یزد قرار دارد.
7536/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده
****
همکاری خیران مهریزی برای حفظ جان وحوش مناطق حفاظت شده با حفاظت محیط زیست
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: در حرکتی ابتکاری، خیران این شهرستان برای حفظ جان وحوش و گونه های حیوانی مناطق حفاظت شده به کمک این اداره در تامین آب مورد نیاز حیات وحش آمدند .
مهدی تیموری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خیران مهریزی بر حسب نیاز نسبت به تهیه و نصب چهار منبع آب شامل 2 دستگاه با ظرفیت پنج هزار لیتر و 2 دستگاه دیگر با ظرفیت 10 هزار لیتر اقدام کردند.
وی ادامه داد: سه منبع ذخیره آب در منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران در روستای مهدی‌آباد و همچنین یک منبع نیز در زیستگاه آزاد شهرستان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
این مسئول اظهار داشت: هزینه 130 میلیون ریالی تهیه و نصب منابع ذخیره آب در مناطق حفاظت شده مهریز توسط خیران این شهرستان تامین شده است.
منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال 1355 به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال 1370 با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بمنزله حفاظت شده اعلام گردید.
منابع آبی موجود در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران به دلیل وسعت زیاد و کویری بودن آن جوابگوی نیاز حیات وحش منطقه نیست .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد .
7536/ 6014/ خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.