محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : مراحل ساخت و ساز این کلینیک به پایان رسیده و به زودی نیاز مردم به تخصص های مختلف بر طرف می شود.
فرماندار بافق گفت: هم اینک این کلینک تخصص هایی از قبیل چشم، گوش و حلق و بینی، قلب، داخلی، زنان و زایمان،رادیولوژی، سونو گرافی، جراح عمومی و بیهوشی را بعضا تمام وقت و به صورت پاره وقت دارد اما مکان برای ویزیت بیماران مناسب نبود که این مشکا برطرف شد.
وی با بیان اینکه مراحل ساخت کلینیک با اعتبار 16 میلیارد ریال به اتمام رسیده است عنوان کرد: چهار میلیارد دیگر نیز جهت تجهیز پزشکی تامین اعتبار شده و آماده خرید تجهیزات است.
فرماندار بافق همچنین با اشاره به بلوک زایمانی بیمارستان ولیعصر (عج) گفت: این بلوک با هزینه کرد هفت میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.
این مسوول افزود: بلوک زایمانی بیمارستان ولیعصر(عج) بلافق نیز تا ماه آینده به اتمام می رسد و بهره برداری آن آغاز می شود.
زاده رحمانی گفت: همچنین مراحل ساخت بیمارستان 96 تختخوابی بافق نیز با شتاب خوبی در حال انجام است و سال 98 شاهد افتتاح بزرگترین طرح حوزه سلامت این شهرستان خواهیم بود.
وی افزود: تعهد شهرستان بافق در این طرح بزرگ تا مرحله اجرای اسکلت بتن بوده که این مرحله انجام و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شده است.
زاده رحمانی با بیان اینکه پیمانکار دانشگاه علوم پزشکی نیز اواخر سال گذشته در بافق مستقر شده و هم اینک روند ساخت طبقات آن از پیشرفت خوبی برخوردار است افزود: با بهره برداری از این بیمارستان گام بزرگی در حوزه گردشگر سلامت این شهرستان برداشته خواهد شد.
او تصریح کرد: اواخر سال 97، این پروژه به منظور تجهیز به دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تحویل داده می شود و در سال 98 بیمارستان 96 تختخوابی ولیعصر (عج) بافق در اختیار مردم شهرستان های بافق و بهاباد و همچنین کوهبنان استان کرمان قرار می گیرد.
فرماندار بافق در بخش دیگری از سخنانش از کلنگ زنی و آغاز ساخت پد و آشیانه بالگرد در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات ساخت این طرح به اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد ریال نیاز دارد که با استفاده از امکانات شهرستان می توان با مبلغی کمتر از این رقم، این طرح مهم را اجرایی کرد و طی یکماه به اتمام رساند.
زاده رحمانی همچنین با بیان اینکه نتایج اجرای طرح تحول سلامت در بافق ملموس و قابل توجه است اظهار داشت: بازسازی و نوسازی مراکز بهداشتی و هتلینگ بیمارستان ولیعصر (عج) با همکاری و کمک های خیری و اعتبارات شهرستان از جمله موارد می باشد که اجرای این طرح را در شهرستان بافق با موفقیت روبرو کرده است.
به گزارش ایرنا، بیمارستان 96 تختخواب ولیعصر بافق با زیر بنای 11 هزار و 700 متر مربع در سه فاز در حال ساخت است.
جمع اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه 180 میلیارد ریال است که مرحله اول آن با اعتباری حدود 45 میلیارد ریال به صورت خیری توسط شرکت سنگ آهن مرکزی، فرمانداری بافق و صندوق بازنشستگان فولاد کشور اجرایی شده است.
با بهره برداری از این بیمارستان ظرفیت لازم از لحاظ تخصص و کافی بودن تخت بستری ایجاد می شود و اعزام بیماران به مرکز استان 80 درصد کاهش می یابد.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.