علی جهازی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان خرید 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
وی بابیان اینکه این میزان گندم توسط 12 مرکز خرید شرکت های تعاونی روستائی و بخش خصوصی شهرستان های استان خریداری شده است افزود: حدود 10هزار تن گندم درشهرستان ابرکوه و حدود پنج هزارتن گندم درشهرستان خاتم از کشاورزان خریداری شده است .
وی بابیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان با نرخ هر کیلوگرم 13 هزار ریال است تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از 21هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه به لحاظ اینکه یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد است امسال برای چهارمین سال پیاپی است رتبه نخست استان را در خرید گندم به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان تعاون روستایی استان یزد خاطرنشان کرد: از مجموع 15هزارتن گندم خریداری شده استان ، 10هزارتن آن از شهرستان ابرکوه خریداری شده است .
جهازی بابیان اینکه تاکنون 50 درصد بهای خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است یاد آورشد: تاکنون حدود 90میلیارد ریال بابت خرید گندم به کشاورزان استان یزد پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می شود گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید شرکت های تعاونی روستایی در استان یزد تحویل دهند.
این مسئول همچنین از خرید 170تن محصول گلزا در استان یزد خبر داد و گفت: این میزان از کشاورزان استان خریداری که تحویل کارخانه های روغن کشی می شود.
11هزار و 200هکتار از اراضی استان یزد به کاشت گندم اختصاص دارد و با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4هزارکیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزارتن گندم در استان تولید شده است.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.