به گزارش ایرنا ، منوچهر اسدی روز دوشنبه به مناسبت هفته مالیات ( 16 تا 23 تیرماه) در جمع خبرنگاران استان گفت: مالیات های دریافتی از بخش های مختلف عمدتا برای تامین زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی همان استان هزینه می شود که در سال گذشته اعتبار پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های استان از این محل از مجموع بودجه عمرانی استان یزد بیشتر بود.
وی افزود: در سال گذشته از مجموع اعتبارات پرداختی از مالیات 9 درصد ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها حدود 80 میلیارد تومان به شهرداری یزد برای انجام برخی طرح های عمرانی همچون ساخت پل ها و زیرگذرها پرداخت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد اضافه کرد: هم اکنون در هشت شهر استان با درآمدهای مالیاتی میادین ، پارک ها و اماکن رفاهی برای شهروندان ساخته شده و به نام مالیات نامگذاری شده است تا مردم بدانند از همین مالیات های پرداخت شده کارهای عمرانی برای خودشان انجام می شود.
وی از وصول هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان یزد خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی تعیین شده برای استان یزد در سال گذشته وصول شده است.
اسدی با بیان اینکه۵۰ درصد مالیات کشور از استان تهران و ۵۰ درصد بقیه از ۳۰ استان دیگر تامین می شود ، خاطرنشان کرد: برخی استان‌ها نظیر اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و حتی کرمان چند برابر یزد مالیات پرداخت می کنند.
وی یادآور شد:۲۸ درصد درآمدهای مالیاتی استان یزد از مالیات بر حقوق، ۳۰ تا ۴۰ درصد از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، ۴۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده و بخشی نیز از مالیات صنوف، کسبه، پزشکان تامین می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان درباره فعالیت های انجام شده برای جلوگیری از فرار مالیاتی و دلایل آن اظهار کرد: در قانون برخی نکات ضعف در این خصوص وجود دارد با این حال در سال 95 فرار مالیاتی در قانون به عنوان جرم تلقی شده و طرح جامع مالیاتی نیز در همین خصوص در این سازمان اجرایی شد.
وی تصریح کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی امور مالیاتی که بسیار ضروری بود و نصب صندوق های مکانیزه در فروشگاه ها که در مرحله تنظیم آیین نامه است از جمله فعالیت های در حال انجام در طرح جامع مالیاتی است.
این مسئول تاکید کرد: ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی در صورت تشخیص در فرار مالیاتی برابر قانون مجوز دارد به حساب افراد دسترسی یافته و تخلف را بررسی کند که این مجوز هنوز به استانها داده نشده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در ادامه با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیات بر مصرف است که از مصرف کننده نهایی دریافت می شود ، شایعه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کارتخوان‌ها در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: این شایعه که «هنگام خرید از کارتخوان 9 درصد مالیات ارزش بر افزوده دریافت می شود» عینا در سال 94 و تیرماه پارسال هم در فضای مجازی منتشر شده بود که هر بار سازمان امور مالیاتی آن را تکذیب کرده است.
اسدی درباره وضعیت مالیات های معوقات نیز گفت: این معوقات در استان بالا نبوده و نسبت به متوسط کشوری کمتر است ضمن آنکه در وصول این معوقات استان یزد در جایگاه خوبی در کشور قرار داشته و بخشی از دلایل تحقق 100درصدی وصول سال گذشته نیز از همین معوقات بوده است.
وی درباره حمایت از تیم های ورزشی بویژه تیم فوتبال وحدت یزد از سوی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: هیچ مسئولیت قانونی در این خصوص برای امور مالیاتی تعریف نشده اما واحدهای تولیدی و صنایع می توانند بخشی از مالیات خود را که در قانون مشخص شده در مراکز آموزشی ، فرهنگی و ورزشی دولتی هزینه کنند.
اسدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر پیشنهاد می کنیم تیم ها به سمت باشگاه داری بروند تا بتوانند پشتیبان مالی پیدا کرده و درآمد پایدار برای حمایت از تیم خود داشته باشند.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.