حسن زارع روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه بادمجان برداشت شده این شهرستان روانه بازار مصرف استانهای هم جوار می شود اظهارکرد: متوسط عملکرد این محصول 50 تن و در بعضی مزارع شاخص به 60 تن در هکتار می رسد.
وی افزود: بادمجان ابرکوه از لحاظ طعم و شیرینی منحصر بفرد است و بدلیل شیرین بودن وکیفیت بسیار بالای آن یکی از مرغوبترین محصولات تولید شده در سطح کشور است .
زارع ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش کشاورزان در زمینه کاشت و داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب این محصول از طعم خاصی برخوردار است.
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست ، بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرک صنعتی تاکید کرد.
مسئول تولیدات گیاهی ابرکوه خاطرنشان کرد : با توجه بحران آبی و افت آبهای زیر زمینی ، بخشی از کاشت این محصول به روش کشت نشا که در صرفه جویی آب موثر است انجام می شود.
بادمجان سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی و دارای خواص دارویی فراوانی است و به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ ها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی و پوست آن ضد سرطان است.
15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد.
شهرستان ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غرب یزد واقع است.
7540/ 6197 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.