به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز پنجشنبه در دیدار مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری، روستای و آب منطقه ای اظهارکرد: فتوای مراجع عظام تقلید در زمینه مصرف بهینه منابع انرژی مانند آب و برق و پرهیز از اسراف در مصرف این منابع باید همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مسئولان نیز باید با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور، راهکارهای مناسبت مصرف بهینه انرژی بخصوص آب را به صورت مطلوب به مردم ارائه کنند.
حسینی تصریح کرد: توجه به موضوع پرت آب ضروری است زیرا بخشی از این مایه حیاتی بخاطر فرسودگی لوله ها که عمر بیش از 40سال دارد، هدر می رود.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه افزود: دولت باید برای جلوگیری از پرت آب تدابیر اساسی بیاندیشد.
امام جمعه ابرکوه با قدردانی از مسئولان شرکت آبفا شهری و روستایی و آب منطقه ای ابرکوه بخاطراجرای طرح فاضلاب شهری، توسعه و تامین آب شرب روستایی و همچنین کنترل و مدیریت برداشت آب، از مردم خواست با مسئولان آب این شهرستان درشرایط بحرانی همکاری کنند.
مدیر امور آب فاضلاب شهرستان ابرکوه نیز در این دیدار گفت: برای تامین آب شرب ابرکوه مجوز حفر 2 حلقه چاه جدید در منطقه بالادستی شهرستان دریافت و عملیات حفاری آغاز شده است.
سیدمحسن پورسید افزود: علاوه بر چهار حلقه چاه قبلی جمعاً 6چاه برای تأمین آب شرب شهرابرکوه تا پایان نیمه اول سال جاری فعال و حجم آب موجود 2 برابر می شود.
وی یادآور شد: ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی توسط شرکت آب منطقه ای استان برای تامین ذخیره آب شرب شهرابرکوه با 30 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری رو به اتمام است که حجم مخزن ذخیره آب شرب را هفتاد درصد افزایش خواهد داد .
این مسئول افزود: سال گذشته 2میلیون و 334هزار متر مکعب آب شرب در این شهرستان تولید و توزیع شده است.
مدیر امور آب فاضلاب شهرستان ابرکوه همچنین تصریح کرد: سال گذشته برای تامین آب شرب بهداشتی مردم شهرابرکوه بیش 6 هزار و 770 کیلومتر خط آبرسانی و توسعه شبکه آب شرب اجراشده است .
به گزارش خبرنگار ایرنا در این دیدار رؤسای ادارات آب فاضلاب روستائی و آب منطقه ای ابرکوه از اقدامات انجام شده درخصوص تامین آب شرب و همچنین مدیریت برداشت آب گزارشاتی ارایه کردند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
7540/ 6014/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.