به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استاندارد یزد ، وحید مرندی مقدم در نخستین گردهمایی دور چهارم منطقه‌ای نظارت بر اجرای استاندارد که به میزبانی استان یزد برگزار شد افزود: البته به مابقی آزمایشگاه‌های دایر و فعال که این استاندارد را ندارند، مهلت 2ساله‌ای داده خواهد شد تا این استاندارد را بگیرند.
وی تصریح کرد: قرار است در آینده نزدیک فقط به آن دسته از آزمایشگاه ‌های همکار که عضو انجمن‌های تخصصی مرتبط با رشته کاری خود هستند، نمونه برای آزمون ارسال شود .
معاون استاندارد کشور اضافه کرد: انجمن‌ها موظف هستند نقش لایه اول ارزیابی و کنترل آزمایشگا‌ه‌های همکار را ایفا کنند و در نهایت سازمان ملی استاندارد ایران در قالب لایه‌های دوم و سوم وارد عمل شده و نظارت‌ها و کنترل‌های خود را خاصه به صورت تصادفی انجام خواهد داد .
مرندی مقدم با بیان اینکه تمامی انجمن‌ها باید در آینده نزدیک عضو انجمن‌های ملی و کشوری مرتبط باشند، خاطرنشان کرد: استان هایی که به لحاظ وجود و ظرفیت انجمن‌های تخصصی ضعیف یا خالی هستند باید قوت لازم را در خود ایجاد کرده و نسبت به تشکیل و تقویت انجمن‌ها تعجیل کنند.
وی گفت: سازمان ملی استاندارد ایران به دنبال پیاده‌سازی سیستم اظهاریه انطبلق (DOC) در کشور بوده که با انجام و تحقق این سیستم، خدمت بزرگی در حق مردم و تولید‌کنندگان خواهد شد.
این مسئول در پایان یادآور شد: DOC برای فراورده‌هایی که مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردها نیستند و در حوزه‌های کم ریسک قرار دارند است و با این حرکت خیلی از نگرانی‌های حوزه کیفیت و استاندارد برطرف خواهد شد .
1968/6197 دریافت کننده: محمودرضا رحمانی**انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.