فاطمه دانش یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ساماندهی و احیاء بافت تاریخی شهر بافق، پرداخت وام بلاعوض به مبلغ 200 میلیون ریال به متقاضان در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: امسال 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح های میراث فرهنگی تخصیص یافته که با مشارکت فرمانداری و شهرداری این اعتبار برای اجرا طرح های فرهنگی و گردشگری و همچنین مرمت بافت فرسوده، تا سه برابر افزایش می یابد.
وی از تصویب طرح کاوش قاضی میرجعفر بافق خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح در سازمان میراث فرهنگی در بخش پژوهش ها مطرح شده است.
دانش یزدی گفت: شروع عملیات کاوش در بخش قدیمی شهر بافق با توجه به ایجاد ظرفیت تشکیل زون گردشگری با مجموعه تفرجگاهی آبشار می تواند در جذب گردشگر مفید باشد.
بیش از 30 درصد اماکن شهر بافق در بافت قدیمی قرار دارند که در صورت مرمت و حفظ آنها، این اماکن ظرفیت خوبی برای گردشگری به شمار می آید.
بقعه امامزاده عبدالله به عنوان نگینی در مرکز ثقل جمعیت و مرکزیت تجاری شهر بافق خودنمایی می کند و بخش اعظمی از بافت قدیمی شهر در اطراف این امامزاده شکل گرفته که دارای سبک های معماری ایرانی- اسلامی است .
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6014/ خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.