حجت الاسلام سید علی طباطبایی روز شنبه در مسیر حرکت این کاروان به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان روز گذشته پس از زیارت حرم مطهر امام زاده عبدالله (ع) بافق، راهی مشهد مقدس شد تا لحظه های ناب عشق به ائمه اطهار را رقم بزنند.
مدیر کاروان پیاده بسیجیان بیت الرضا(ع) بافق با بیان اینکه شمار ثبت نام کنندگان این سفر معنوی نسبت به سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش داشته گفت: بالغ بر 350 نفر برای حضور در این کاروان پیاده ثبت نام کردند اما به دلیل محدود بودن ظرفیت، کمبود امکانات و تجهیزات، تنها 160 نفر از آنها عازم این سفر معنوی شدند.
وی با اشاره به اینکه گروههای سنی مختلف که توان جسمی داشته باشند می توانند در قالب این کاروان به زیارت امام هشتم (ع) بروند افزود: در سفر امسال یک جوان 15 ساله و دو مرد 72 و 80 ساله هستند که به عنوان کوچکترین و بزرگترین افراد، کاروان پیاده بسیجیان موسسه بیت الرضا بافق را همراهی می کنند.
این روحانی خاطر نشان کرد: در این کاروان علاوه بر مردم بافق، زائرانی از استان های یزد ،فارس،کرمان، اصفهان، شیراز و خراسان جنوبی نیز حضور دارند.
مدیر موسسه خیریه بیت الرضا همچنین ،مسافت بافق - مشهد را یکهزار و 18 کیلومتر اعلام کرد و افزود: عاشقان امام رضا (ع) در این سفر، مسیر ذکر شده را در یکماه با پای پیاده طی می کنند.
طباطبایی ادامه داد: کاروان پیاده بسیجیان بیت الرضا (ع) بافق پس از عبور از شهرهای بهاباد، طبس، فردوس، گناباد، تربت حیدریه و گذر از بخش ها و روستاهای طول مسیر، به مشهد الرضا(ع) می رسد و بارگاه ملکوتی امام هشتم را زیارت خواهد کرد.
وی، اقامه نمازهای جماعت، امام زمان(عج)، نماز شب، راز و نیاز و قرائت دعاهای پر فیض، پاسخ به سئوالات و شبهات دینی، سخنرانی های معرفتی، دیدار با علما و بازدید از اماکن فرهنگی و مذهبی شهر مشهد را از عمده برنامه های زائران کاروان پیاده امام رضا(ع) برشمرد.
موسسه خیریه بیت الرضا بافق علاوه بر انجام کارهای فرهنگی، دینی و مذهبی در مناسبت های مختلف،همه ساله از اردیبهشت ماه امور مربوط به ثبت نام از متقاضیان شرکت در کاروان پیاده مشهد مقدس را آغاز می کند.
این کاروان هر سال در ماه تیر یا مرداد با پای پیاده راهی مشهد مقدس می شود و امسال بیست و پنجمین سال پیاپی این سفر معنوی را تجربه می کند.
بافق با 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری شرق مرکز استان یزد قرار دارد.
7543 / 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.