به گزارش ایرنا، هادی مقیمی شامگاه پنجشنبه در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی اردکان افزود: باید نگاه ها نسبت به فرهنگ کتابخوانی تغییر کند و دستگاه های اجرایی، انجمن ها و گروه های مرجع مانند روحانیون و ائمه جماعت زمینه آشتی مردم با کتاب را فراهم و خیران نیز در گسترش این فرهنگ مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: کتاب های ارزشمند و متناسب با نیاز نسل امروز در کتابخانه ها فراهم شود و با اطلاع رسانی مناسب جوانان به سمت کتابخانه ها سوق داده شوند.
فرماندار اردکان اظهار کرد: رسیدگی به کتابخانه ها و تامین کتاب برای این مکان ها باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری ها نیز به تعهدات خود در ارتباط با کتابخانه های عمومی عمل کنند.
مقیمی ادامه داد: جوانان و نوجوانان با خواندن کتاب به سمت کارهای غیراخلاقی، جرم و جنایت نخواهند رفت، وظیفه انجمن این است که راهکار جذب خیران را بررسی و جوانان را به سمت کتاب بکشاند.
فرماندار اردکان پیشنهاد داد با نامگذاری میدان یا خیابانی به نام کتاب در اردکان حرکت به سمت تحقق اهداف جامعه در خصوص ترویج فرهنگ کتاب خوانی با جدیدت بیشتر دنبال شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان نیز گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین موانع توسعه کتابخانه ها در این شهرستان اعتبارات اندک است.
حسین پایدار با بیان اینکه حمایت از کتابخانه های عمومی در ارتقای شاخص های فرهنگی اثرگذار است، ادامه داد: شهرداری اردکان در راستای حمایت از این نهاد فرهنگی می تواند بیشتر ازگذشته گام بردارد و با پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود به حساب انجمن کتابخانه های عمومی منظم تر از گذشته عمل کند.
وی عنوان کرد: واریز نیم درصد از درآمدهای شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بر اساس قانون از وظایف شهرداری ها در حمایت از نهاد فرهنگی کتابخانه است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان را حدود پنج هزار نفر اعلام کرد.
هم اکنون 13 باب کتابخانه عمومی در شهرستان اردکان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن های این کتابخانه ها نگهداری می شود.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 6014/ خبرنگار:مژگان دشتی** انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.