به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در یادواره شهدای هفتم تیر و سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی در مسجد حظیره یزد افزود: ملت قهرمان ایران هیچ زمانی حتی یک قدم از مواضع موشکی خود عقب نشینی نمی کند و به راه مقاومت و عزت خود ادامه می دهد.
وی ادامه داد: راه اقتدار ملت و کشور تنها در گرو ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و بخصوص آمریکاست و اگر عقب نشینی کنیم و به دنبال تحقق خواسته های آنها باشیم قطعا اجازه هیچ فعالیتی را به ما نمی دهند.
امام جمعه موقت تهران گفت: کفر جهانی و اذناب آنها در 38 سال گذشته به انواع توطئه ها علیه نظام مقدس اسلامی ما متوسل شده اند که تمام آنها با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت نقش بر آب شده است.
خاتمی افزود: دشمنان در برهه کنونی برای تضعیف انقلاب اسلامی از مسائل نظامی بشدت ناامید شده اند و فقط به دنبال تغییر از درون نظام و نفود با استفاده از نیروهایی که در ایران هستند دارند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها مردم و مسئولان را به اهمیت توطئه نفوذ دشمنان هشدار داده اند چون استکبارجهانی برای تحقق اهداف خود نقشه ها کشیده است.
خاتمی به توطئه دیگر دشمنان علیه انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد اختلافات مذهبی ، قومی و جناحی و دو قطبی کردن جامعه اشاره کرد که هوشیاری همگان را طلب می کند.
وی یادآور شد: همه افراد جامعه اسلامی باید بدانند کسی که موافق مواضع مقام معظم رهبری صحبت کرد او عامل وحدت است و کسی که مخالف مواضع رهبری انقلاب سخنرانی نمود او تفرقه‌انداز و دنبال تفرقه است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: با اهانت ها به هیچ وجه وحدت به وجود نمی‌آید ، چه اهانت افراد به مسئولان و چه اهانت مسئولان به نظام و اهانت به مسئولان به هیچ عنوان جایز نیست.
خاتمی گفت: هجمه علیه نهادهای انقلاب اسلامی از دیگر اهداف دشمنان در برهه کنونی است که باید خیلی هوشیارانه در برابر آن ایستادگی کرد.
وی به قوه قضائیه و نقش آن در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان توان تحمل اینکه فردی بصیر در راس قوه قضائیه باشد ندارد و همواره به دنبال تخریب این قوه است.
وی اضافه کرد: علت تخریب قوه قضائیه بخاطر موضعگیری این قوه در برابر فتنه است که در اصل همان رویکرد ولایت و نظام اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران از رشادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر داعش و پرتاپ موشک به مواضع دشمنان انقلاب اشاره و از آنها قدردانی کرد.
خاتمی همچنین بر حضور و آگاهی مردم در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع از نظام و ثمرات آن به عنوان یک وظیفه تاکید نمود.
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، معاون استاندار ، مدیران و اقشار مختلف مردم برگزار شد .
شهید الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی شامگاه 7 تیر سال 1360 در تالار حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین به شهادت رسیدند.
شهید صدوقی نیز روز جمعه 11 تیرماه سال 1361 در مسجد ملااسماعیل پس از اقامه نماز جمعه توسط گروهک منافقین کوردل به شهادت رسید.
7536/6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.