به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام اکبر طالبی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران یزد افزود: اکثر این افراد بخاطر سهل انگاری در رعایت کامل مقررات و نداشتن اشراف بر موازین قانونی متخلف محسوب شده اند.
وی ادامه داد:در این مدت همچنین 16 نفر دیگر در سطح استان به عنوان مجرمان جرائم کیفری شناسایی و برای بررسی و اقدام لازم به دادسراها معرفی شدند.
این مسئول گفت: پیشگیری از وقوع جرائم همواره در دستور کار جدی دستگاه قضایی قرار گرفته بنابراین برای کاهش آسیب ها باید همه در راستای مقررات فعالیت کنند.
طالبی گفت: برای تحقق موضوع پیشگیری در چند سال گذشته موضوع نظارت‌های درون دستگاهی در استان مورد توجه جدی قرار گرفته است.
بازرس کل استان یزد به اهمیت اجرای طرح نظارت همگانی به عنوان یک عامل موثر در شناسایی افراد متخلف و معرفی آنها به دستگاه قضایی اشاره کرد.
طالبی گفت: آحاد مردم می توانند در بخش های مختلف موارد تخلف را به وسیله تماس با شماه 136 این اداره کل اطلاع دهند که اقدام لازم بعمل می آید.
وی به موضوع زمین خواری در استان اشاره کرد و گفت: در بحث تصرف دولتی 746 هزار و 581 متر کشف شده که از این مقدار 343 هزار و 275 متر آن باز پس گرفته شده و برای بقیه نیز از طریق مراجع قضایی اقدام صورت گرفته است.
بازرس کل سازمان بازرسی استان یزد گفت: در زمین‌های واگذاری به اشخاص با هدف انجام فعالیت‌های اقتصادی افزون بر 72 میلیون متر مربع شناسایی و بازپس گیری انجام شده است.
طالبی گفت: همچنین در سال گذشته 13 هزار متر مربع زمین تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی شناسایی و رسیدگی شده است.
در پایان بخ سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
7536/ 6197 خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.