به گزارش روز پنجشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در نشست مشترک استاندار یزد و معاونان وی با منتخبان مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد افزود: راه‌اندازی کمیسیون مشترک دولت و شورای شهر یزد منوط به ارائه موضوع و سرفصل‌های مشخص و با برنامه‌ریزی صحیح محقق می شود.
وی در خصوص برگزاری انتخابات شورای های اسلامی شهر اظهار داشت: در برگزاری انتخابات تلاش شد که امین رای و پاسدار حقوق مردم باشیم، بنابراین نظر خاصی نسبت به هیچ‌یک از جناح‌ها نداشتیم و رأی و نظر همه مردم برای ما فابل‌احترام بوده و هست.
میرمحمدی ادامه داد: برای مجریان انتخابات، رعایت قانون و اینکه بتوانند اعتماد مردم را نسبت به نظام و دولت حفظ کنند، مهم بود.
وی در خصوص تائید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تلاش‌ها در هیات ‌های اجرایی و نظارت حفظ کرامت نامزدها بود چراکه معتقدیم بالاترین ارزش، کرامت انسانی است.
استاندار یزد تأکید کرد: ملاک بررسی صلاحیت‌ها مراجع قانونی و قانون بود و حرف‌ها و شنیده‌های بدون سند تأثیری در این روند نداشت و همین امر باعث شد در ارزیابی‌ها بالاترین نمره را داشته باشیم.
میرمحمدی با ضروری دانستن انسجام و همدلی در بین اعضای شورا به آنان توصیه کرد: حواستان باشد با حرف این‌وآن و فضای مجازی و سایت‌ها، فرصت‌ها را از دست ندهید چراکه انواع و اقسام عوامل وجود دارد تا بین شما اختلاف ایجاد کند و کارها را عقب بیندازد.
وی بابیان اینکه لازم است از برخوردهای هیجانی و احساسی با مسائل جلوگیری شود، تصریح کرد: همواره با عقلانیت و صبوری حرف ها را بشنوید و با همفکری به نتیجه برسید این موضوع در اوایل کار بسیار مهم است.
استاندار یزد افزود: همه باید در انجام وظایف خود قانون را سرلوحه امور قرار دهند و در این مسیر همکاری و همدلی بهترین و مؤثرترین راه برای خدمتگزاری به مردم است.
میرمحمدی بیان داشت: درگیر شدن در مسائل حاشیه‌ای عدم موفقیت را در پی دارد هرزمانی که به سمت حواشی بروید از مسیر اصلی خارج می‌شوید و نباید این فرصت را به افراد حاشیه‌ساز داد.
وی با تاکید بر پشتیبانی مدیران دستگاه‌های اجرایی از شوراها، گفت: اصل موضوعات مرتبط با شورای شهر می‌بایست توسط شهردار و شهرداری انجام شود اما درنهایت مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را خواهند داشت.
استاندار یزد با اشاره به موضوعات مطرح‌شده توسط اعضای منتخب در مورد شهروندان اتباع افغانستان اظهار داشت: اگر شورا به چرایی آمدن اتباع پاسخ دهد، مشکل حل خواهد شد چراکه فراهم بودن زمینه شغل و مسکن باعث حضور اتباع افغانستانی در استان و به‌ویژه شهر یزد شده است.
میرمحمدی افزود: زمانی که شهروندان و قوانین شهری اجازه فراهم کردن شغل و مسکن را به آن‌ها ندهد، عرصه بر آن‌ها تنگ می‌شود و به‌مرور جمعیت آن‌ها کاهش می‌یابد.
وی بابیان اینکه لازم است تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، تأکید کرد: ضروری است در همه امور از فرصت‌ها استفاده و با مدیریت صحیح تهدیدها را مدیریت کنیم.
وی در پاسخ به سخنان عضوی از منتخبان شورای پنجم شهر یزد گفت: اینکه گفته می‌شود یزد محور تجارت و گردشگری منطقه بوده است نیاز دارد که بررسی شود که آیا در حال نیز این‌چنین است؟ یا خیر، اگر این‌گونه است برنامه ارائه کنید تا پیگیری شود.
میرمحمدی بابیان اینکه شورای چهارم نیز در حد توان تلاش کرده است؛ گفت: یزد امروز را با چهار سال قبل مقایسه کنید، تغییرات مشهود است.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاها در 29 اردیبهشت ماه برگزار شد.
7536/ 6014/ دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.