به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این شرکت ، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اشکذر در این خصوص اظهار کرد: شناسایی چاه های غیرمجاز از دغدغه های شرکت آب منطقه ای استان است که با تعامل باسایر دستگاه های متولی پیگیری و با متخلفان برخورد می شود.
وی افزود: بعد از تشکیل گروه گشت و بازرسی در اشکذر چهار حلقه چاه توسط این گروه شناسایی وبرخورد قانونی انجام و حدود نیم میلیون مترمکعب در حجم مصرف آب سفره آب زیرزمینی صرفه جویی شد.
جوادیان زاده تعداد چاه های غیرمجاز مسدود شده درشهرستان اشکذر را پنج حلقه و باحجم صرفه جویی 0.98 میلیون مترمکعب و تعداد چاه های پرشده را 10 حلقه چاه باحجم صرفه جویی شده 1.08 میلیون مترمکعب اعلام کرد.
جوادیان زاده درباره اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی نیز گفت: این طرح در سراسر استان اجرا شده و میزان قابل توجهی درمصرف منابع آب سفره زیرزمینی صرفه جویی شده است.
وی اضافه کرد: درشهرستان اشکذر به دلیل ترکیب کشت، زمان اجرای این طرح، کمتر و میزان حجم آب صرفه جویی شده از 1.3 میلیون مترمکعب بوده و باید برای اجرای آن در شهرستان اشکذر برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.
جوادیان زاده از تجهیز تمامی چاه های صنعتی استان به کنتور هوشمند تاپایان سال جاری خبرداد و گفت: درراستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی با کمک این شرکت این طرح اجرا می شود.
درادامه جلسه ، فرماندار اشکذر گزارشی از وضعیت اقلیمی، کشاورزی وصنعت این شهرستان ارائه و تصریح کرد: این شهرستان، کشاورزی و صنعت را درکنار هم دارد در عین حال باتوجه به محدودیت منابع آب، کشاورزی دانش بنیان را توسعه داده است.
محمدعلی شاه حسینی با بیان اینکه برای کاهش مصرف آب کشاورزی از روش های نوین آبیاری استفاده شده افزود: این روش افزایش تولید محصولات گلخانه ای را باعث شده است.
سیدمحمدطباطبایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد هم در این جلسه از دریافت خسارت از چاه های غیرمجاز و چاه های مجاز دارای اضافه برداشت خبرداد و گفت: بنابر ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب میزان خسارت وارده به سفره های منابع آب زیرزمینی از متخلفان باید گرفته شود .
کمبود آب و بارندگی در استان یزد طی سالهای گذشته بعنوان یک معضل، بخش مهمی از منابع اقتصادی استان و بویژه بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.
همین امر موجب شده در استان که در سال گذشته تنها 77 میلیمتر بارندگی داشته تدابیر خاصی برای مدیریت آب بویژه در بخش صنعت و کشاورزی اجرا شود.
1968/ 6014/ تنظیم کننده : محمودرضا رحمانی ** انتشار : کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.