به گزارش عصر روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ علیرضا صالحی گفت: ماموران ایست گاه بازرسی و پاسگاه انتظامی فراغه هنگام کنترل خودروهای عبوری موفق به توقیف 2 دستگاه خودرو سواری نیسان حامل احشام فاقد مجوز شدند.
وی گفت: پس از انجام بررسی های مورد نیاز توسط ماموران پلیس مشخص شد خودروها در حال حمل این تعداد دام قاچاق فاقد مجوزدامپزشکی می باشند که به همین منظور خودرو توقیف، دو متهم نیز در این رابطه دستگیر و محموله احشام توقیفی تحویل دامپزشکی استان شد.
این مقام مسئول در پایان ضمن تاکید بر مقابله پلیس با ورود هرگونه کالای قاچاق، خاطرنشان کرد:شهروندان نیز چنانچه اطلاعاتی در خصوص اماکن توزیع قاچاق کالا دارند، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش کنند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری سارق موتورسیکلت توسط عوامل گشت کلانتری 14 خبر داد .
سرهنگ منوچهر نصیری گفت: ماموران کلانتری 14 ابوذر حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت
مشکوک و بلافاصله برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی بیان داشت :ماموران به راکب موتورسیکلت دستور ایست دادند و موتورسیکلت را متوقف کردند و در بررسی های به عمل آمده و طی استعلام از مرکز مشخص شد موتورسکلت سرقتی می باشد که راکب را دستگیر و به کلانتری دلالت دادند.
این مسئول خاطر نشان کرد: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع معرفی شد.
نصیری در پایان از عموم شهروندان خواست تا هنگام پارک موتورسیکلت ضمن قفل و زنجیر کردن آن، وسیله نقلیه خود را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان تفت از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مقابله با خرده فروشان موادمخدر و دستگیری دو متهم و کشف سه کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدغلامزاده گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تفت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را در سطح شهرستان اجرا کردند.
وی افزود: ماموران پلیس در این طرح دو فروشنده حرفه ای موادمخدر را با سه کیلوگرم تریاک در محلات مختلف شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.
غلامزاده گفت: برخورد جدی و قانونی با خرده فروشان موادمخدر و افرادی که بخواهند امنیت و آرامش خانواده ها را به خصوص جوانان و نوجوانان را از این طریق برهم بزنند، همچنان از اولویت های انتظامی شهرستان است.
فرمانده انتظامی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: برای این که در این طرح ها از موفقیت بیشتری برخوردار باشیم، بایستی شهروندان هر گونه اخبار و اطلاعاتی را در خصوص خرید، فروش، تهیه، توزیع، حمل و نگهداری موادمخدر را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در اختیار ماموران قرار دهند.
***
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی استان در بازرسی از یک دستگاه تریلی اسکانیا 21 هزار و 400 کیلوگرم نخ خارجی قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ محمودمیرحسینی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان هنگام کنترل محمورهای ارتباطی یک دستگاه تریلی را که با محموله نخ از جنوب کشور عازم مازندران بود به ظن قاچاق متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این تریلی این مقدار نخ خارجی قاچاق را که فاقد مجوز گمرکی بود کشف و یک متهم را نیز در این خصوص دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کردند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان یزد ارزش این محموله کشف شده یک میلیارد و 100 میلیون ریال بیان کرد و افزود: این محموله نخ خارجی به صورت قاچاق بارگیری شده بود که در محورهای ارتباطی یزد کشف و تحویل سازمان تعزیرات حکومتی استان شد.
میرحسینی در پایان بر مبارزه همه جانبه با ورود کالای خارجی قاچاق تاکید کرد و افزود: مبارزه با این معضل پنهان نیازمند همکاری همه دستگاه های مربوطه و مردم است.
فرمانده انتظامی شهرستان بافق از کشف 800 میلیون ریال کالای قاچاق از نوع 200 کیسه 20 کیلویی مواد اولیه چسب خبر داد.
سرهنگ فرهاد بیگلری گفت: مأموران پلیس آگاهی بافق در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از کامیونت این مقدار مواد اولیه چسب که به صورت قاچاق حمل می شد کشف شد.
فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: در این خصوص خودرو به اداره آگاهی شهرستان انتقال و پس از تشکیل پرونده، متهم به مراجع ذیصلاح معرفی شد.
***
مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بهاباد 2 نفر فروشنده موادمخدر را با 5 کیلو تریاک دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهاباد گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری خرده فروشان موادمخدر، مأموران پلیس هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ مهدی رحیم زاده ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو پنج کیلوگرم تریاک را کشف و راننده و سرنشین خودرو را نیز دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: هر دو متهم به یگان انتظامی انتقال و پس از تشکیل و تکمیل پرونده هر دو جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
محورهای ارتباطی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
7536/ 6197 دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.